۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
رشد ۱۶ درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌های برق استان فارس
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خبر داد:

رشد ۱۶ درصدی مصرف گاز در نیروگاه‌های برق استان فارس

شیراز- مدیر عامل شرکت گاز فارس گفت: میزان سوختی که پنج نیروگاه استان در شش ماهه نخست امسال دریافت و مصرف کرده‌اند، سه میلیارد و ۲۵۴ میلیون و ۷۴۳ هزار مترمکعب بوده و نشان از ۱۶ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، غلامعباس حسینی با بیان اینکه مصرف گاز نیروگاه‌ها در مدت مشابه سال گذشته سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون و ۴۳۶ مترمکعب بود، افزود: مصرف گاز در نیروگاه‌های فارس امسال ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با گازرسانی صحیح و به موقع به نیروگاه‌های استان و تأمین گاز آنها، مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌های یک، دو و سه کازرون، جهرم، حافظ و سیکل ترکیبی به حدود صفر رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: امیدواریم مصرف گاز در نیروگاه‌ها بدون اعمال محدودیت مصرف، تا پایان امسال استمرار داشته باشد.

حسینی، درباره مصرف گاز صنایع فارس نیز توضیح داد: صنایع عمده و فوق عمده استان، بزرگ‌ترین مصرف کنندگان گاز فارس هستند به صورتی که مصرف گاز در صنایع سیمان از ابتدای امسال برابر با ۲۶۱ میلیون و ۴۰۸ هزار مترمکعب، صنایع فولاد و ذوب آهن برابر ۳۴۸ میلیون و ۲۵۶ هزارمترمکعب، پتروشیمی‌ها برابر با ۸۵۸ میلیون و ۵۳۴ هزار مترمکعب و پالایشگاه‌ها برابر با ۱۰۲ میلیون و ۱۳ هزار متر مکعب بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز فارس با اشاره به افزایش ۸۵ درصدی گازرسانی به صنایع استان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده، این شرکت توانسته در برنامه‌ریزی‌های مربوط به گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌ها به اهداف تعیین شده خود دست یابد هم‌اینک با تلاش‌های صنعتگران گاز فارس و حمایت‌های دولت تدبیر و امید، بیش از هشت هزار و ۱۸۶و احد صنعتی از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: سرعت بخشیدن به روند گازرسانی به صنایع، علاوه بر جهش تولید، توسعه اقتصادی و خدمات متوازن گازرسانی، موجب جایگزینی این سوخت پاک با دیگر سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا و محیط زیست می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha