۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
اسکوتر هوشمند سایبر پانک ها در  دنیای واقعی نیز جولان خواهند داد
معرفی اسکوتر برقی BMW

اسکوتر هوشمند سایبر پانک ها در دنیای واقعی نیز جولان خواهند داد

کمپانی BMW، اطلاعات نسخه آینده اسکوتر تمام برقی خود را به نمایش گذاشت، این وسیله الکتریکی دارای یک پلتفرم هوشمند جهت ایجاد تعامل بین راننده و محیط وسیله نقلیه است؛ به نظر می رسد طراحی فیزیکی این مدل برگرفته از موتورهای سایبر پانک ها در رمان علمی تخیلی «نیرومنسر» ویلیام گیبسون باشد.

سیران خانعلی زاده؛ بازاراز دیر باز، برای بسیاری از ما عنوان BMV تجلی دهنده لوکس ترین و پیشرفته ترین خودروهای مدرن است، این کمپانی آلمانی برای دهه های متمادی در لیست محبوب ترین خودروهای جهان جا خوش کرده و به نظر می رسد برای مدت های طولانی تر در آینده نیز این محبوبیت به قوت خود باقی  خواهد ماند؛ ایمنی بالا، طول عمر، تنوع گسترده در مدل ها، قابلیت دینامیکی قدرتمند  و برنامه های تفریحی جانبی از جمله خصوصیات منحصر به فرد این ماشین هاست.

اما داستان   BMW تنها به اینجا ختم نمی شود، این کمپانی خوشنام در طراحی و تولید محصولات دیگر از جمله موتور سیکلت و اسکوتر نیز ید طولانی دارد. BMW در تلاش است با تولید و  طراحی محصولات الکتریکی، برتریت خود را بر رخ رقبای خودروهای برقی بکشاند  . در سال ۲۰۱۶، BMW با دوچرخه الکتریکی  Vision Motorrad Next ۱۰۰ همه کاره شد، که به نظر می رسید مستقیماً از صحنه یک فیلم ابرقهرمانی آمده باشد. و در سال ۲۰۱۷،   Motorrad Concept Link را رونمایی کرد که مانند نسخه ای قبلی به موفقیت زیادی دست پیدا کرد. و توجه بسیاری ازصاحبنظران را به خود جلب نمود. اما با طراحی جسورانه مدل جدید خود تحت عنوان  Motorrad Definition CE ۰۴ این پروسه تکمیل گشت و بی ام دابلیو رسما به  دنیای محصولات الکتریکی ورود پیدا کرد. در ادامه گزارش به نقل از سایت «دیزاین بوم» نگاهی خواهیم داشت به این مدل جدید، البته لازم به ذکر است عرضه  Motorrad Definition CE ۰۴ تا اطلاع ثانویی به تاخیر افتاده است؛ کمپانی بی ام دابلیو در خوشبینانه ترین حالت در نظر دارد مراحله رونمایی این محصول را به ماه بعد موکول کند.

 

اسکوتر Motorrad Definition CE ۰۴ا
این اسکوتر جذاب طراحی مستقیمی از رمان ویلیام گیبسون دارد همراه با  بدنه کشیده  که  پایین خودرو و قسمت جلویی آن که به صورت مورب به سمت بالا طراحی شده اند همراه با  محفظه مخفی در زیر صندلی که ساختار فیزیکی  آن را دلچسپ تر کرده است. این اسکوتر برقی با هدف ایجاد پیوندی بین دنیای آنالوگ و دیجیتال که اکنون در آن ساکن هستیم طراحی شده است، و نه تنها یک وسیله حمل و نقلی بلکه وسیله ارتباطی مسافر شهری نیز محسوب می شود و ظاهرا در راستای تصمیمی زیرکانه توسط تیم طراحی در مونیخ با هدف جلب کردن توجه موتورسواران به جنبه فنی و صنعتی این محصول بوده است. این اسکوتر الکتریکی، برای پاسخگویی به نیازهای روزمره مشتریان سازگار شده است. از نظر طراحی دارای ساختار  دوچرخه و  از منظر ظاهر سنتی همانند  روروک مخصوص بچه هاست، بدنه ای کشیده با قسمت جلویی مورب شمایلی مدرن و واضح ایجاد کرده است و با محیط شهری مدرن کاملا سازگار است، باتری مسطح زیر بدنه داری محفظه مناسب جهت شارژ گیری است.

هسته اصلی خودرو، جایی که قلب فنی در آن قرار جای گرفته است  ، از جلو به عقب کشیده شده اند و علاوه بر تایرها و چراغ های جلو،  واحد درایوها و عناصر سیستم تعلیق را نیز ادغام کرده است. پانل های جانبی به طور کامل بدنه  وسیله نقلیه را پوشش نمی دهند  به گونه ای که نمای از واحد درایو، دنده های خنک کننده، بازوی تاب یک طرفه، پایه فنر و تسمه ها  در معرض دید قرار گرفته اند.

با این اسکوتر موتوری ، BMW  در نظر دارد  پتانسیل بزرگی را که در تعامل بین وسایل نقلیه و تجهیزات سوارکار از نظر ایمنی، راحتی و احساسات دارد، به نمایش بگذارد. برای ایجاد همزیستی کامل، راننده از طریق تلفن هوشمند خود با  motorrad definition CE ۰۴ به محیط اطراف خود متصل می شود  و از این طریق ارتباط بین دنیای آنالوگ و دیجیتال برقرار می گردد. این ارتباط از طریق صفحه نمایش  ۱۰ اینچی برروی اسکوتر انجام می گیرد و هر آنچه که یک راننده در محیط شهری نیاز دارد به اطلاع می رساند. این اطلاعات شامل کیلومتر شمار، میزان شارژ باتری، اطلاعات GPs  ، بلوتوث، وای فای، تایمر، دما سنج  وغیره است.لازم به ذکر است شرکت بی ام دابلیو هنوز در مورد پلتفرم و سیستم عامل اصلی این صفحه نمایش اطلاعات جامعی را منتشر نکرده است .

سیستم تحرک الکتریکی، هسته ای ترین  مولفه  این محصول الکتریکی است که در بطن آن قرار گرفته است  و با درایو های الکتریکی با محیط های شهری کاملا سازگار می باشد، و به نظر می رسد برای هر بار شارژ ۱۰۰ مایل برد و حداکثر سرعت را ارائه خواهد داد. مشخصات باتری این اسکوتر هنوز در دسترس نیست، اما BMW C Evolution اصلی از ماژول باتری BMW i۳ استفاده می کرد. بنابراین، ما در اینجا می توانیم ماژول باتری اسکوتر مشابه را که مورد استفاده قرار گرفته حدس برنیم.

ازدیگر ویژگی‌های این اسکوتر برقی هم درست همانند یک دوچرخه و یا موتورسیکلت پیشرفته، شامل ترمزهای دیسکی، لاستیک‌های بادی بر روی چرخ‌های جلو و عقب و همچنین یک پورت شارژ USB برای شارژ تلفن‌های هوشمند همراه می‌شود. به نظر می رسد بی‌ام‌وی کاملاً قصد دارد این اسکوتر الکترونیکی را در اینده نزدیک  را به تولید انبوه برساند.

کد خبر: ۵۵٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha