۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
پلمب واحدهای متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد

پلمب واحدهای متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی

اسفنانی، مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی با تقدیر از همکاری اصناف در محدودیت های دو هفته ای شهر تهران گفت: مغازه هایی که قوانین ستاد کرونا را رعایت نکنند پلمب می شوند.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی با اشاره به همکاری اصناف مختلف در طرح محدودیت های دو هفته ای شهر تهران و تقدیر از کسانیکه قانون را رعایت کردند گفت: در اولین روز از اجرای این طرح بیشتر اصناف با این طرح همکاری کردند. برخی از فروشگاه هایی که باید بسته باشند اما اقدام به فروش کنند بر اساس قانون امور صنفی می توان آنها را جریمه کرد و بر اساس قوانین ستاد کرونا این فروشگاه ها باید پلمپ شوند.

وی درباره توجیهات برخی فروشگاه ها مبنی بر انبارگردانی اظهار داشت: مغازه ای که باید تعطیل شود نه تنها اجازه فروش ندارد بلکه توجیه انبارگردانی هم توسط آنها قابل پذیرش نیست.
مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی درباره سوء استفاده گران خاطر نشان کرد: بازرسان با مراحعه به مغازه هایی که باز هستند در ابتدا درخواست مجوز می کنند که اگر این فروشنده ها مجوز نداشته و یا تداخل فروش داشته باشند جریمه خواهند شد.

اسفنانی درباره فروشندگانی که پس از ساعت تعطیلی مغازه هایشان اقدام به دستفروشی می کنند اظهار داشت: این عمل سد معبر است. شهرداری مکلف شده با هماهنگی دادستان تهران با این افراد برخورد قانونی کند.

مدیر کل سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به اظهارات محمدحسین امیدی مبنی بر تضاد بین قیمت های روی کالا و بارکد محصول و دریافت بیش از قیمت درج شده بر روی کالا توسط فروشندگان گفت: این امر تخلف است و پیگیری می شود. این تخلف گرانفروشی است و تخلفات دیگری هم در کنار این تخلف مصداق دارد. از مردم می خواهیم که تخلف ها را گزارش دهند.

وی درباره برخورد با فروشگاه های زنجیره ای متخلف گرانفروش گفت: ما هیچ مماشاتی با این فروشگاه ها نداریم. برای آنها پروند تشکیل شده و با این فروشگاه ها برخورد قانونی خواهد شد.

اسفنانی درباره بسته های اینترنتی که کمتر از حجم واقعی هستند اظهار داشت: کارشناسان سازمان دفاع از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان این موارد را بررسی می کنند در صورت احراز تخلف، مبالغ شاکیان خصوصی برگشت می خورد و فروشگاه ها و اصناف متخلف هم جریمه می شوند.

کد خبر: ۵۵٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha