۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
صادرات یک تن خاویار از مازندران به اروپا
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صادرات یک تن خاویار از مازندران به اروپا

آمل - مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات بالغ بر یک تن خاویار طی سال جاری به کشورهای اروپایی خبر داد.

سید حسین رضوانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال بیش از یک تن خاویار به کشورهای مختلف اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا صادر شده است.

وی با اظهار اینکه امسال دو هزار و ۴۰۰ تن شیرخشک و فراورده های لبنی نیز به قزاقستان و روسیه صادر شده است، ادامه داد: همچنین امسال دو هزار تن مکمل آبزیان و خوراک دام و طیور نیز به ترکمنستان صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره صادرات ماهی خوراکی تازه و منجمد نیز گفت: بیش از سه هزار تن از این فراورده امسال صادر شده است.

رضوانی با بیان اینکه دامپزشکی در تامین غذای بهداشتی نقش به سزایی دارد، گفت: فراورده های لبنی به شرط فرآوری شدن صادر می شود.

وی بااشاره به تامین مرغ بهداشتی و سالم و عرضه آن در بازار گفت: کشتارگاه های مدرن و مجهزی در استان وجود دارد و تعامل خوبی بین انجمن کشتارگاه و دامپزشکی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران یادآور شد: در حال حاضر مرغ کاملا بهداشتی در بازار عرضه می شود و دامپزشکی نظارتی کافی و کامل در این حوزه دارد.

رضوانی بر لزوم گریدبندی کشتارگاه ها در استان تاکید کرد و گفت: مازندرن قطب طیور کشور بوده و تنها مرغ لاین کشور در مازندران فعالیت دارد.

کد خبر: ۵٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha