۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
عدم حمایت دولت موجب حذف بخش قابل توجهی از واحدهای تجاری می شود
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس:

عدم حمایت دولت موجب حذف بخش قابل توجهی از واحدهای تجاری می شود

بندرعباس - صفا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: عدم حمایت لازم از سوی دولت، موجب می شود بخش قابل توجهی از واحدهای تجاری از چرخه فعالیت حذف شود.

محمدرضا صفا در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بخش خصوصی با وجود تشدید تحریم ها ظالمانه و شیوه کرونا از حداکثر توان خود برای حفظ چرخه اقتصاد کشور بهره گرفته اما ادامه این وضعیت و عدم حمایت لازم از سوی دولت، موجب می شود بخش قابل توجه ای از واحدهای تجاری بخش خصوصی از چرخه فعالیت حذف شود که به دنبال آن، چرخه مدیریت اقتصادی و فرصت های شغلی ایجاد شد برای حل مشکل اشتغالزایی کشور به خطر خواهد افتاد.

وی ادامه داد: در صورتی که دولت و دستگاه های دولتی اقدامات جدی و قاطع نسبت به اجرای برخی از رویه های دولتی و یا تفسیر پاره ای از قوانین و مقررات بر حسب شرایط روز نداشته باشند در آینده نه چندان دور شاهد فروپاشی بدنه بخش خصوصی خواهیم بود که پیامدهای اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

صفا با بیان اینکه درخواست ویژه ای بر شناخت برخی از رویه های مختل کننده و دست و پا گیر دولتی در جهت شتاب دادن به فرایند کاری بخش خصوصی و رونق اقتصادی را دارم، گفت: به منظور احیا و حمایت فعالین اقتصادی دولت باید رویه های که موجب اختلال در مسیر فعالیت بخش خصوصی می شود را کاهش داده و رفع کند.

وی با اشاره به عملکرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس، بیان داشت: افتتاح دفتر بندر لنگه در راستای توسعه خدمات بازرگانان غرب استان، افتتاح دفتر گواهی مبدا در بندر شهید باهنر به منظور تسهیل اخذ این گواهی و سرعت بخشیدن به فرایند صادرات، افتتاح و راه اندازی دفتر مستقل انجمن خرما، فعال سازی کارگاه ساختمان اداری اتاق از جمله اقدامات در نیمه نخست سال جاری بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس اضافه کرد: پیوستن اتاق بازرگانی بندرعباس به زنجیره بین المللی اعتبار بخشی گواهی مبدا و تسهیل روند صادرات و نشست های آنلاین اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان با محوریت بررسی معرفی ظرفیت های هرمزگان در ابعاد تجاری از دیگر اقدامات این اتاق در سطح بین المللی در سال جاری بوده است.

وی با اشاره به ضرورت استقرار یک نماینده از سوی بانک مرکزی در استان در جهش کاهش مراجعات حضور صادرکنندگان و وارد کنندگان، اظهار داشت: به منظور سرعت بخشیدن به فرایند صادرات و واردات، با توجه به تاکید و تمرکز استاندار هرمزگان نسبت به شتاب دهی فرایند صادرات با حضور پررنگ در حاشیه خلیج فارس انتظار می زود هر چه زودتر اقدام عملی نسبت به  استقرار یک نماینده از سوی بانک مرکزی در استان که جزو مصوبات سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بوده، صورت گیرد.

وی به تدوین اطلس اقتصادی استان با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس و معاونت اقتصادی استانداری هرمزگان اشاره کرد و گفت: پیگیری و تدوین اطلس اقتصادی استان که در آن تمامی ظرفیت های هرمزگان در تمام زمینه ها لحاظ خواهد شد، آغاز شده است.

کد خبر: ۵۵٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha