۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
احتکار خانگی مهم ترین عامل کمبود کالاهای اساسی در بازار است
استاندار قزوین:

احتکار خانگی مهم ترین عامل کمبود کالاهای اساسی در بازار است

قزوین-استاندار قزوین گفت: با وجود کمیاب شدن مقطعی برخی از کالاها در حال حاضر در هیچ کالایی در استان کمبود وجود ندارد احتکار خانگی و ایجاد جو روانی متشنج را مهم ترین عامل کمبود کالاهای اساسی در بازار می دانیم.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که با حضور مسئولین استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که طی چند سال اخیر در کشور به شدت افزایش یافت مسئله احتکار خانگی است که در پی ایجاد جو روانی متشنج و نگرانی مردم از تامین کالاهای اساسی در بین مردم ایجاد شده است و موجب شده علی رغم وجود کالا در بازار شاهد کمیاب شدن برخی از محصولات در مقطع زمانی کوتاهی شویم.

استاندار قزوین عنوان کرد: کالاهای اساسی و ارزاق عمومی مردم به اندازه کافی در بازارها وجود دارد و ستاد تنظیم بازار و نهادهای مرتبط نیز با دقت در حال رصد و پایش لحظه ای بازار هستند ولی گزارش های رسیده حاکی از این است که جو روانی ملتهب در بازار در برخی از کالاها کمیابی را ایجاد کرده است.

جمالی پور بیان کرد: مدیریت معیشت مردم و تامین نیازهای اساسی از مهم ترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که در استان قزوین نیز با مشارکت و همراهی خوب مدیران با جدیت در حال اجرا و برنامه ریزی آن هستیم اما در کنار همه مشکلاتی که تحریم ها ایجاد کرده است خود ما با مدیریت نادرست جو ملتهب و شرایط روانی نا مناسب بر این مشکلات دامن زده ایم.

وی گفت: برای مدیریت شرایط با جدیت نیازمند همراهی مردم هستیم، چرا که سازندگی از دل همین مردم شکل گرفته است و قطعا همراهی همین مردم همانند سایر مقاطع حساس زمانی میتواند بسیار اثربخش و تاثیر گذار باشد.

استاندار قزوین اظهار داشت: مدیریت استان نیز برای تامین نیازهای مردم با جدیت تمام در میدان حضور دارد و با هر تخلفی در این حوزه برخورد جدی خواهد داشت.

قزوین کمبود گوشت و مرغ نخواهد داشت
فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به تامین گوشت و مرغ مورد نیاز استان قزوین اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده و جوجه ریزی مناسب امسال هیچ مشکلی در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان قزوین نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در استان قزوین انجام شده است که تضمینی بر تامین نیاز مرغ استان قزوین در ماه های آینده در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در خصوص تامین نهاده های دامی نیز هماهنگی هایی به عمل آمده است و با کنترل وضعیت امیدواریم از هرگونه سوء استفاده جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۵٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha