۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
ابلاغ ۳۰۳ میلیارد برای هزینه های خراسان جنوبی/ تصویر بودجه استان در ۱۴۰۰
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی مطرح کرد:

ابلاغ ۳۰۳ میلیارد برای هزینه های خراسان جنوبی/ تصویر بودجه استان در ۱۴۰۰

بیرجند- جهانشاهی، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: امسال در بخش اعتبارات هزینه ای تا کنون ۳۰۳ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است.

 حمید جهانشاهی در گفتگو با بازار با توجه به سیاست های اتخاذ شده در شورای برنامه ریزی  بیان داشت: اولویت هزینه کرد این اعتبار با پرداخت حقوق کارکنان بوده است.

وی با بیان این مطلب که امسال دستگاه های اجرایی با کسری شدید و مشکلات متعدد رو به رو بوده اند، اعلام کرد: در لایحه ۱۴۰۰ رشدی معادل ۳۰ درصد در بخش حقوق پیش بینی می شود که با لحاظ حقوق سربازان، برخی فوق العاده ها ، سایر بازرسی، عیدی و استخدامی های جدید در استان، رشد اعتبارات هزینه ای در بخش حقوق به میزان ۲۵ درصد لحاظ می شود.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در رابطه با استخدام های جدید در سال آینده گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان بارمالی استخدام های جدید در سال ۱۴۰۰ پیش بینی می شود.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط فعلی و با درنظرگرفتن این موضوع که در ماه هشتم سال هنوز اعتبارات متمم به استان ابلاغ نشده؛ پیش بینی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قطعا به راحتی امکان پذیر نیست و سعی خواهیم کرد انحرافات موجود را در ابتدای سال برطرف کنیم.

معاون سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی در بخش اعتبارات تملک نیز گفت: در سه منبع تملک، نفت و ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده ارقام پیشنهادی استان در لایحه درج می شود.

به گفته وی ارقام پیشنهادی حاکی از این است که در بخش اعتبارات تملک ۵۸ درصد رشد و در بخش اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۴۲ درصد رشد را شاهد خواهیم بود اما اعتبارات مرتبط با نفت خام و گاز طبیعی کاهشی خواهد بود.

 جهانشاهی درخصوص نحوه توزیع فصلی اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: توزیع فصلی سه سال گذشته در استان احصاء و با ملاحظه تخصیص های ابلاغی به استان  و تاکید براتمام پروژه های نیمه تمام در فصول مختلف پیشنهادات لایحه تنظیم و به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده است.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته منابع خوبی از ردیف های مختلف جذب شده  که منجر به افزایش پیشرفت فیزیکی پروژه های مختلف در سطح استان شده و این موضوع در پیشنهادات فصول اعتباری استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

 معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و سایر ردیف های ابلاغی در سال ۱۴۰۰ ، از همه ظرفیت ها در راستای تکمیل پروژه ها بهره خواهیم برد.

وی همچنین تاکید کرد: جهت گیری اصلی در توزیع اعتبارات استان، توجه ویژه به مباحث آب، راه، عمران شهری و روستایی و بهداشت و درمان بوده، ضمن اینکه از سایر محورهای توسعه هم غفلت نشده است.

کد خبر: ۵۵٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha