۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
صنعت مرغداری در تلاطم/ سامانه بازارگاه به هیچ وجه کارگشا نبوده است
مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ایران:

صنعت مرغداری در تلاطم/ سامانه بازارگاه به هیچ وجه کارگشا نبوده است

سروستانی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: صنعت مرغداری به خصوص مرغداری گوشتی در طول یکساله گذشته دچار تلاطم های بسیار زیادی بوده است.

به گزارش بازار، «محمدعلی کمالی سروستانی» افزود: این تلاطم ها به شدت تولید را تحت تاثیر قرار داده و هم اکنون تولیدکننده در یک محیط ناپایدار و پر ریسک در حال تولید است.

وی اظهارداشت: عوامل مختلفی در جریان مزبور تاثیر داشته که تامین نهاده از جمله این موارد است.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: تامین نهاده شامل جوجه یکروزه، دان، واکسن، دارو، ضد عفونی کننده و همه مولفه های که برای پرورش مرغ نیاز است.

وی افزود: این نهاده ها در طول یکسال و نیم گذشته بطور مرتب دچار تغییر قیمتی بوده و همین موضوع نیز اثر خیلی زیادی روی تولید و تولیدکننده گذاشته است.

کمالی سروستانی اظهارداشت: مرغداران در حال حاضر برای تامین نهاده های مورد نیاز خود به شدت با کمبود و گرانی مواجه هستند.

وی ادامه داد: سامانه بازارگاه به هیچ وجه کارگشا نبوده چون نهاده به اندازه کافی وارد این سامانه نشده تا در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر نهاده هم با تاخیر در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد و هم به اندازه کافی نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه هزینه های تولید مرغ در کشور بسیار بالاست، افزود: اگر دولت ۸۵ درصد ذرت و ۵۵ درصد سویا را برای مرغداران تامین کند در این صورت مرغ به ازای هرکیلو حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان برای مرغدار تمام می شود و قیمت برای مصرف کننده نیز ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

کمالی سروستانی یادآورشد: حال اگر صد درصد ذرت و کنجاله سویا در اختیار مرغداران قرار گیرد قیمت مرغ به ازای هر کیلو ۱۴ هزار و ۸۰۰ تا ۱۵ هزار تومان برای مرغدار تمام خواهد شد.

کد خبر: ۵۵٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha