۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
خسارت حوادث طبیعی به کشاورزی قزوین کاهش یافت
معاون جهاد کشاورزی قزوین:

خسارت حوادث طبیعی به کشاورزی قزوین کاهش یافت

قزوین- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: خسارت حوادث طبیعی و غیرمترقبه به کشاورزی استان به ویژه در بخش سرمازدگی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، حمیدرضا تبسمی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بلایا و حوادث طبیعی پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال به کشاورزی استان قزوین خسارت وارد کرده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به شکل چشم گیری کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بلایا و حوادث طبیعی ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی استان قزوین وارد کردند، افزود: عمده این خسارات شامل سرمازدگی و یخبندان با بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال مربوط به نیمه اول این سال بود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین در ادامه به تشریح جزییات خسارت وارد شده از ناحیه بلایا و حوادث طبیعی به کشاورزی استان در سال جاری پرداخت و گفت: از پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت وارد شده، ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال به بخش سرمازدگی، یخبندان و برف اختصاص داشته است.

تبسمی اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال از خسارت وارد شده نیز به سیل و تگرگ اختصاص داشته و ۵۱ میلیارد ریال نیز مربوط آتش سوزی بوده و سایر خسارات وارد شده که ارقام آنها ناچیز هستند نیز شامل خشکسالی و طوفان بوده است.

کد خبر: ۵۵٬۴۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha