۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
نخستین واحد پتروشیمی چابهار به زودی وارد تولید تجاری می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

نخستین واحد پتروشیمی چابهار به زودی وارد تولید تجاری می‌شود

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واحد پتروشیمی «بدر شرق» از واحدهای پتروشیمی چابهار به زودی وارد مرحله تولید تجاری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار داشت: واحد پتروشیمی «بدر شرق» از واحدهای پتروشیمی چابهار به زودی وارد تولید تجاری می‌شود. شهرک پتروشیمی چابهار در راستای طرح راهبردی توسعه سواحل مکران و با هدف استقرار صنایع سنگین و آب‌بر در کنار آب برای ایجاد سومین قطب پتروشیمی ایران بعد از عسلویه و ماهشهر در چابهار پایه‌گذاری شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: پتروشیمی چابهار در کنار فولاد و شهر جدید تیس و پروژه‌های حمل و نقل بزرگی مانند توسعه بندر، راه‌آهن و فرودگاه که بهره‌برداری شده و یا در حال اجراست، نویدبخش آینده روشن برای چابهار و سواحل راهبردی مکران است.

وی با اشاره به توقف پروژه احداث شهر فرودگاهی چابهار، اضافه کرد: البته من گله شدیدی نسبت به راکد گذاشتن پروژه شهر فرودگاهی چابهار دارم که متاسفانه این پروژه همچنان راکد است و درخواست دارم سریع‌تر این پروژه کارشناسی شده دوباره شروع شود.

موهبتی گفت: امروز هرکس دل در گرو این نظام دارد باید تمام سعی و تلاشش را برای توسعه سواحل مکران و چابهار بکند؛ چرا که این سواحل نه‌ تنها برای استان محروم سیستان و بلوچستان بلکه برای جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای دوست و همسایه ما  اهمیتی راهبردی دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم با همین همت و تلاشی که امروز در پروژه‌های عمرانی راهبردی سواحل مکران و چابهار نظیر راه‌آهن، پتروشیمی، فولاد و همچنین به زودی فرودگاه در جریان است، تا پایان دولت دوازدهم شاهد رونق و پیشرفتی مثال‌زدنی نسبت به قبل در منطقه باشیم.

کد خبر: ۵۵٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha