۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
نشست بزرگ تجاری ایران-اروپا برگزار می‌شود
به همت سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری مرکز بین‌المللی(ITC)؛

نشست بزرگ تجاری ایران-اروپا برگزار می‌شود

سیدی، مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با همکاری مرکز بین‌المللی (ITC) و با حمایت اتحادیه اروپا، همایش بزرگ تجاری ایران-اروپا ( Iran-Europe Business Forum ) با هدف ایجاد بستر لازم برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اروپا، در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۹به صورت وبیناری برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، میرهادی سیدی، با بیان این مطلب اظهار داشت: در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد، شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد.  

وی افزود: این همایش و نشست‌های B to B مربوط به آن، در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران (که اخیراً توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با کمک  کارشناسان  مرکز  بین‌المللی  تجارت  و  تامین  مالی  اتحادیه  اروپا  تدوین  شده) و  در جهت  کمک  به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل اقتصادی و تجاری آنها با شرکت‌های اروپایی صورت می‌گیرد.  

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد:  شرکت‌ها برای برگزاری نشست‌های  B to B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از ۲۰روز (از ۱۱آذر تا اول دی‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست‌ها با شرکای تجاری خود اقدام کنند. همچنین در سایت اختصاصی این نشست، جستجوی شرکت‌های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست‌ها از ۱۱آذر ماه (اول دسامبر) امکان‌پذیر خواهد شد.

سیدی با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی (پلتفرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد، گفت: رویداد اصلی سه روزه شامل نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا  و  همچنین  نشست‌های  (پانل‌های) اختصاصی  در  خصوص  استراتژی  ملی  صادرات در زمینه‌های بخش‌های صنعتی(قطعات خودرو-اقلام پتروشیمی)، بخش‌های کشاورزی (گیاهان دارویی، میوه و سبزی)، بخش‌های خدماتی گردشگری وخدمات( ICT) خواهد بود.

وی بیان داشت: علاوه بر  این،   فعالیت‌های  متنوعی  به  منظور  بهره‌برداری  حداکثری  شرکت‌کنندگان  طراحی  شده  که  از دو هفته پیش از رویداد اصلی آغاز شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود.

مشاور امور بین الملل و توافقنامه های تجاری افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری دوره‌های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت‌های ایرانی و تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی آنها مرتبط با فرآیندهای تجارت جهانی و ایجاد  ارتباط  تجاری با  شرکت‌های  طرف  اروپایی  و  تنظیم  ملاقات‌های  دوجانبه  از  طریق  جستجوی شرکت‌های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست‌ها در پلتفرم اختصاصی نشست است.

سیدی با تآکید بر منحصر به فرد بودن این رویداد برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی، گفت: این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد همچنین احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منجر شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر بسازد و در عین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار کند.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه ثبت نام و حضور شرکت‌های علاقمند ایرانی و خارجی در این رویداد هیچ هزینه‌ای را متوجه شرکت‌ها نمی‌کند، اظهار داشت: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نشست به وب سایت رسمی رویداد به آدرس www.europeiranbusinessforum.comمراجعه کنند و ضمن دانلود و مطالعۀ بروشور برنامه نشست‌ها، فهرست سخنرانان، برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کنند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت‌نام شرکت‌های ایرانی و اروپایی تا پایان ۱۶آذرماه خواهد بود.

کد خبر: ۵۵٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha