۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱
ظرفیت اسمی تولید ترانسفورماتور در سمنان ۳۰ هزار مگاولت آمپر در سال است
مدیرعامل شرکت آریاترانسفور:

ظرفیت اسمی تولید ترانسفورماتور در سمنان ۳۰ هزار مگاولت آمپر در سال است

سمنان- مدیرعامل شرکت آریاترانسفور ظرفیت اسمی تولید ترانسفورماتور در سمنان ۳۰ هزار مگاولت آمپر شامل ۲۵ هزار مگاولت آمپر در بخش فوق توزیع و پنج هزار مگا ولت در بخش توزیع در سال است.

به گزارش خبرنگار بازار، افشین رضایی در نشست خبری مسئولان شرکت تولید ترانسفورماتور سمنان به میزبانی رسالت جلسات این شرکت در سمنان بیان کرد: مشکلات عمومی که همه صنایع و کشور با آن روبرو هستند این شرکت نیز با آن روبرو است، مسائل مرتبط با تولید، بانک ها، صدور ضمانت نامه بانکی و ... مهمترین مشکلاتی هستند که تقریباً همه تولید کنندگان با آن روبرو هستند.

وی افزود: ما نیز سعی کرده ایم در برابر این مشکلات راه‌حل‌هایی را متناسب با شرایط تحریم پیدا کنیم که هم بازار صادراتی را داشته باشیم و هم مخاطره‌ای برایمان نداشته باشد.

مدیرعامل آریا ترانسوفراتور سمنان، گفت: این شرکت دو قرارداد بین المللی بسته است که یکی از آن‌ها با کشور عراق است که باید ترانسفورماتورهای آن تا بعد از سال ۹۸ به مشتریان تحویل داده شود همچنین باید گفت طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید این شرکت در سال‌های آتی به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رضایی با بیان اینکه ارتقای تولیدات در سال‌های آتی به ارتقای اشتغال نیز منجر خواهد شد و پیش بینی می کنیم این شرکت بتواند برای ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر نیروی جدید کار ایجاد کند، بیان کرد: نیروی کار امروز این مجموعه صنعتی و صادراتی حدود هزار نفر است که این میزان می تواند بسته به تولید افزایش نیز یابد.

وی افزود: برخی شرکت‌های بین المللی امروز در کار با ایران مشکلاتی دارند و این کم و بیش وجود دارد اما عمده افزایش تولید شرکت آریاترانسفورماتور سمنان برای رفع نیاز درون کشور است.

مدیرعامل آریا ترانفسور بیان کرد: این شرکت در نقطه تولید نامی خودش قرار نداشته و پائین‌تر از آن قرار دارد برای شروع به کار تعداد نیروی انسانی در ابتدا کفایت می کرد اما برای توسعه فعالیت تا رسیدن به ظرفیت نامی این واحد که ۲۵ هزار مگاولت آمپر در حوزه ترانس‌های فوق توزیع و قدرت و پنج هزار ولت ترانس توزیع است، پروسه‌ای نیازمند افزودن نیروی کار نیاز است.

رضایی گفت: این نیروی انسانی ظرفیت تولید ما را حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد نسبت به سال‌های قبل افزایش می دهد برای مثال اگر شرکت با ۴۰ درصد ظرفیت نامی خودش کار می کند این نیروی کار جدید می‌تواند ظرفیت کاری را به ۶۰ درصد برساند برای ظرفیت ۱۰۰ درصد اسمی قطعاً به نیروی کار بیشتری خواهیم داشت اما شرایط سیاسی و اقتصادی کشور برای تامین مواد اولیه و ارتباطات خارج از کشور برای توسعه صادرات در حال حاضر دستان ما را بسته و امکان توسعه نیست، ما مشکلی از نظر توانمندی نداریم اما باید بازار نیز وجود داشته باشد.

وی افزود: امروز تولید آریاترانسفور و رقیبش که یک شرکت زنجانی است، کفاف تولید ایران را می دهد در نتیجه باید به فکر صادرات بخشی از تولیدات‌مان باشیم.

کد خبر: ۵٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha