۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کاهش جوجه‌ریزی در کشور به افزایش قیمت مرغ منجر شده است
معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

کاهش جوجه‌ریزی در کشور به افزایش قیمت مرغ منجر شده است

اردبیل- اژدری، معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به غیر از اردبیل در سایر استان‌ها کاهش جوجه‌ریزی در پاییز اتفاق افتاده که این امر به افزایش قیمت مرغ منجر شده است.

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما در استان اردبیل نه تنها کاهش توزیع گوشت مرغ نداشتیم بلکه ۳۰ درصد نیاز استان‌های همسایه به ویژه آذربایجان شرقی را تامین کردیم تا نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند تامین نهاده‌های دامی و حمل آن در سطح کشور با مشکلاتی روبرو بوده اما در استان اردبیل به موقع تامین و توزیع نهاده‌ها بین مرغداری‌ها و دامداری‌ها انجام شده است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این شرایط و در هفت ماهه امسال در بحث جوجه‌ریزی و تقویت مرغداری‌های گوشتی ۲۰ درصد افزایش اتفاق افتاده و با تائید دامپزشکی مرغ‌های تولید شده این استان به تهران، تبریز و زنجان ارسال شده است.

اژدری با بیان اینکه هیچگونه کاهش جوجه‌ریزی در استان اردبیل اتفاق نیفتاده افزود: با وجود مشکلاتی که در تامین نهاده‌های دامی داشتیم جوجه‌ریزی در استان اردبیل به شکل مناسب و مطلوب اتفاق افتاده است.

۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی داشتیم
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به ثبت اطلاعات جوجه‌ریزی در سامانه کشوری اشاره و تصریح کرد: در هفت ماهه امسال ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

اژدری بیان کرد: این میزان در سال گذشته در همین مدت ۱۴ میلیون قطعه بوده که بیش از ۳ میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی در سالجاری رقم خورده است.

وی در مورد نوسانات قیمت مرغ گفت: به غیر از استان اردبیل سایر استان‌ها با کاهش جوجه‌ریزی روبر بوده‌اند که این کار به دلیل تامین نشدن کنجاله سویا و سایر نهاده‌ها بوده است.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

اظهار کرد: ما در تامین کنجاله سویا و سایر نهاده‌ها بدون هیچ مشکلی از واحدهای تولیدی در این زمینه حمایت کردیم و میزان جوجه‌ریزی به هیچ وجه کاهش نیافته است.

اژدری در پایان گفت: کاهش جوجه‌ریزی در سایر استان‌ها سبب شده تا نرخ مرغ بالا رفته و نوساناتی را در عرضه و تقاضا شاهد باشیم.

کد خبر: ۵۵٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha