۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران صندوق در آذربایجان‌شرقی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۵۳ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران صندوق در آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی از اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران این صندوق خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزان آذربایجان شرقی، محمد نظری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال اجرایی شدن طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران، ۱۹ هزار و ۲۳۲ مستمری‌بگیر استان از این طرح بهره‌مند شده و معوقات محاسبه شده از اول سال ۹۹ تاکنون، همزمان با حقوق آبان‌ماه به حساب اعلامی خانوارها واریز شد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، میانگین مبلغ دریافتی مستمری‌بگیران بازنشستگی پیری ۵۰ درصد، مستمری‌بگیران از کار افتاده کلی ۴۲ درصد و مستمری‌بگیران بازمانده بیمه شده‌های متوفی ۵۷ درصد افزایش یافته است که در مجموع میزان افزایش مستمری‌ها در آذربایجان‌شرقی ۵۳ درصد بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین افزایش مستمری هیچ یک از مستمری‌بگیران در این همسان‌سازی کمتر از ۱۵ درصد نبوده است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به عضویت ۲۰۹ هزار نفر از بدو تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تاکنون در سطح استان، گفت: از این تعداد در مجموع ۱۹ هزار و ۲۳۲ نفر (۹۱۸۷ بازنشسته، ۵۸۸ از کار افتاده کلی و ۹۴۵۷  بازمانده بیمه شده متوفی، مستمری‌بگیر صندوق می‌باشند.

نظری ادامه داد: در محاسبه مبلغ مستمری همسان شده، دوسوم میانگین سطح درآمدی معیار کسر حق بیمه‌ای سال‌های ۹۸ و ۹۹ اعمال و برای بازنشستگان پیش از موعد استان نیز براساس همین میانگین سطوح و سنوات بیمه‌پردازی مستمری‌بگیر اعمال شده است.

وی افزود: پس از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، کمترین مبلغ دریافتی ۱۶۷ هزار تومان و بیشترین آن  ۸۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان شده است.

به گفته مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان، طرح همسان‌سازی مستمری‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای آن‌دسته از بیمه‌شدگان و بازماندگان که احکام مستمری فوت، بازنشستگی و از کار افتادگی‌شان قبل از سال ۹۹ صادر شده، شامل می‌شود.

نظری با بیان اینکه کلیه زنان و مردان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های معتبر سراسر استان، به عضویت صندوق درآمده و از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و فوت استفاده نمایند، متذکر شد: به منظور افزایش چتر بیمه‌ای در بین اقشار تولیدکننده کشاورزان، روستائیان و عشایر، همه اعضای صندوق از کمک ۷۰ درصدی دولت بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر: ۵۵٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha