۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
حرکت جاماندگان کوچک برای رشد/ آیا رشد خودرویی ها تمام شده است؟
تحلیل روزانه بورس؛

حرکت جاماندگان کوچک برای رشد/ آیا رشد خودرویی ها تمام شده است؟

سه غول خودرویی به نام ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو امروز بیش از ۴ درصد منفی بودند که باعث شد سرمایه گذاران این نمادها نگران شوند.

بازار- وحید بلالی: معاملات در ابتدای هفته با رشد خوب ۶۴۴۲ واحدی مواجه شد اما لحظه بر لحظه بر فشار عرضه افزوده شده و از رشد بازار کاسته شد، بازار امروز هم پلنB را برای معاملات خود پی گرفت و نصف رشد خود در ابتدای معاملات رسید.

آیا رشد خودرویی ها تمام شده است؟

سوالی که امروز بسیاری از فعالان بازار سرمایه مطرح می کردند این بود که آیا رشد خودرویی ها تمام شده است؟، سه غول خودرویی به نام ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو امروز بیش از ۴ درصد منفی بودند که باعث شد سرمایه گذاران این نمادها نگران شوند.

پیشنهاد افزایش سرمایه ایران خودرو نیز نتوانست به معاملات نماد خودرو رونق دهد و چند روزی است این نماد درآستانه صف فروش قرار گرفته است، طبق بررسی های تکنیکالی رشد گروه های خودرویی پر شده و اکنون نیاز به اصلاح قیمتی دارند، البته برخی از تحلیلگران تکنیکال معتقدند این اصلاح بسیار عمیق بوده و برخی دیگر نیز معتقدند به علت افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت خودرو در یک ماه اخیر ایران خودرو و سایپا باز هم می توانند به مدار صعودی بازگشته و اصلاح قیمتی آنان زمان زیادی طول نخواهد کشید.

اوضاع خوب شیمیایی ها

گروه شیمیایی ها اما بر عکس خودرویی ها اوضاع خوبی دارد، نمادهای نوری، شاراک، شغدیر و خراسان اوضاع بسیار خوبی در این گروه دارند و چند روزی است که در محدوده پرتقاضا و صف خرید قرار گرفته اند، تسهیل فروش مواد پتروشیمی در بورس کالا دلیل رشد این گروه بورسی است.

همه روزه مقدار قابل توجهی مواد پتروشیمی در تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی فروخته شده و این گروه در ایام آخر سال با افزایش تقاضا و فروش بالای محصولات خود مواجه هستند. تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه ۴۱ هزار تن وکیوم باتوم بود و ۳۷ هزار و ۷۵۴ تن قیر، مواد پلیمری، مواد شیمیایی و لوب کات با استقبال فراوان مواجه شد. در هفته های گذشته نیز این تالار مملو از سفارشاتی است که اوضاع این گروه را بسیار بهتر از گذشته کرده است.

حرکت جاماندگان کوچک برای رشد

برخی از گروه های کوچک بورسی که تا به الان رشد قابل توجهی نکردند و به عبارت دقیق تر از رشد بازار جا مانده اند، این گروه ها امروز در وضعیت خوبی قرار داشتند و توانستند رشد خوبی را تجربه کنند، شاید بهترین این نوع گروه ها رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن است، رکیش، مرقام و مفاخر از این گروه امروز اصلاح قیمتی خود را تمام کرده و در آستانه صف خرید قرار گرفتند. تنها منفی این گروه، نماد رتاپ بود که وضعیت منفی چندانی را تجربه نکرد.

بانکی ها؛ بیشترین فروش حقوقی ها

از گروه های بزرگ دیگر می توان به نمادهای بانکی نام برد که در معاملات امروز با افزایش عرضه مواجه شده و به شدت منفی شدند، حقوقی ها از پر شدن نمادهای بانکی اطلاع داشته و امروز این نمادها بیشترین فروش حقوقی را تجربه کرد.

کد خبر: ۵٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      0 0
      این طوری قبول نیست؟ چرا به صورت تک سهام تحلیل نمی کنید؟