۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
احتمال بارش‌های سیلابی در همدان/ آبگرفتگی معابر دور از ذهن نیست
کارشناس هواشناسی همدان عنوان کرد:

احتمال بارش‌های سیلابی در همدان/ آبگرفتگی معابر دور از ذهن نیست

همدان - باقری شکیبب؛ کارشناس هواشناسی همدان گفت: یک سامانه بارشی روز جمعه از سمت جنوب وارد همدان می‌شود و در ابتدای هفته آینده به صورت بارش باران و در ارتفاعات به صورت ریزش برف فعالیت می‌کند.

محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با مه‌آلودگی، افزایش ابر، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: یک سامانه بارشی رفته رفته از ظهر فردا از سمت جنوب وارد همدان می‌شود و بیشتر در نیمه غربی استان همدان فعالیت می‌کند.

کارشناس  هواشناسی همدان بااشاره به اینکه از صبح شنبه با تقویت این سامانه میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد و با ورود این سامانه دمای هوای بیشتر نقاط استان همدان افزایش می‌یابد، اضافه کرد: حجم بارش‌های این سامانه بالا است و موجب آب گرفتگی سطح معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها می‌شود.

باقری شکیب با بیان اینکه در مدت زمان فعالیت این سامانه احتمال وقوع صاعقه نیز وجود دارد، افزود: بارش‌های این سامانه در ارتفاعات و نقاط کوهستانی به صورت برف است.

وی افزود: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد بیشتر از سایر نقاط است و عصر شنبه، موجب ریزش برف در گردنه‌ها و لغزندگی جاده‌ها می‌شود.

کد خبر: ۵۵٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha