۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
هشدار اتحادیه اروپا به اعضای خود در مورد پایداری مالی

هشدار اتحادیه اروپا به اعضای خود در مورد پایداری مالی

اتحادیه اروپا به بلژیک، فرانسه، یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا که دارای بدهی عمومی بالا می باشند، در مورد پایداری مالی هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از شبکه تی آر تی، اتحادیه اروپا فعالیت تحقیقاتی خود را با عنوان بسته اروپا برای دوره پاییز که شامل توصیه‌هایی برای سیاست‌های اقتصادی کشورهای عضو است، منتشر کرد.

در این فعالیت که به دلیل نوع جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) برای اعمال سیاست‌های حمایتی مالی در کشورهای منطقه یورو در سال ۲۰۲۱ توصیه شد، آمده است که سیاست‌های اعمال شده توسط کشورهای عضو به دلیل بیماری همه‌گیر باید موقتی و هدف‌دار باشد.

در این مطالعه بیان شد که بلژیک، فرانسه، یونان، پرتغال و اسپانیا که قبل از بیماری همه‌گیر بدهی عمومی زیادی داشتند، باید به پایداری مالی در هزینه‌های بودجه خود توجه کنند.

در این مطالعه که به ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا پیش‌نویس بودجه همه کشورهای عضو برای سال ۲۰۲۱ اشاره شد، ذکر گردید که برخی از هزینه‌های بودجه، به ویژه هزینه‌های برنامه ریزی شده توسط فرانسه، ایتالیا، لیتوانی و اسلواکی، موقت به نظر نمی‌رسید و متعادل نبوده است.

در این مطالعه با بیان اینکه ممکن است شرکت‌ها و خانوارها به دلیل اپیدمی در بازپرداخت بدهی با مشکل روبرو شوند و این وضعیت دوام و مقاومت بخش بانکی را آزمایش خواهد کرد عنوان شد، دولت‌ها می‌توانند بازارهای دوم برای وام‌های غیرفعال و تحت تعقیب توسعه دهند.

یونان با ۱۸۷.۴ درصد، ایتالیا با ۱۴۹.۴ درصد، پرتغال با ۱۲۶.۱ درصد، بلژیک با ۱۱۵.۳ درصد، ۱۱۴.۱ درصد فرانسه و اسپانیا با ۱۱۰.۱ از جمله کشورهای اتحادیه اروپا با بیشترین نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی هستند.

کد خبر: ۵۵٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha