۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
مالیات از تراکنش‌های بانکی منعی ندارد
کارشناس مسائل اقتصادی:

مالیات از تراکنش‌های بانکی منعی ندارد

عسگری، کارشناس اقتصادی گفت: دریافت مالیات ارتباطی به رکود و کرونا نداشته و نظام مالیاتی در همه جای دنیا در این شرایط تعطیل نشده است.

به گزارش بازار، علی عسگری کارشناس اقتصادی افزود: افرادی که فعالیت اقتصادی دارند تراکنش بانکی نیز دارند و باید مالیات خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بعضی از افراد تراکنش‌های بانکی بالایی دارند، اما اظهارنامه مالیاتی پر نمی‌کنند این افراد نیز باید مالیات خود را پرداخت کنند، زیرا پول‌های زیادی را جابجا می‌کنند.

عسگری گفت: اگر فردی ساختمان فروخته باشد و یا ارثی به فردی رسیده باشد این تراکنش‌های مالی از تراکنش‌های بانکی که مشمول مالیات می‌شود جدا است.

وی ادامه داد: مالیات اصولا بر تراکنش‌های بالای بانکی وضع می‌شود و ممکن است این تراکنش‌های بانکی ناشی از پولشویی و قاچاق نیز باشد که طبق قانون جدید مالیاتی دستگاه‌های متولی نیز می‌توانند وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی که فعالیت اقتصادی داشته باشد باید مالیات خود را بپردازد گفت: این اختیار به سازمان مالیاتی داده شده و هر شرکتی که فعالیت اقتصادی قانونی دارد مشمول این قانون شده و باید بر تراکنش‌های بالای بانکی خود مالیات بپردازد.

وی گفت: گاهی یک فعالیت اقتصادی به جای اینکه برای یک شرکت ثبت شود، برای یک فرد ثبت می‌شود. در این صورت اگر شرکت اظهارنامه مالیاتی خود را پر کرده باشد و مالیات ذکر شده را پرداخت کرده باشد دیگر آن فرد نیازی به پرداخت مالیات بر تراکنش‌های بانکی شخصی ندارد و فرد حتما باید در اظهارنامه مالیاتی خود ذکر کند که حساب‌های شرکت در حساب‌های شخصی خود جابجا می‌شود.

عسگری با بیان اینکه اخذ مالیات ارتباطی به رکود و کرونا ندارد گفت: اگر کرونا و یا هر اتفاق غیر مترقبه‌ای مثل سیل و زلزله بیاید و فعالیت اقتصادی در طی شش ماه مختل شود با اجازه دولت آن بخش از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شود و در غیر این صورت و اگر اثر یک حادثه غیرمترقبه در طول یک یا دو ماه باشد باید آن بخش اقتصادی مالیات خود را پرداخت کند.

وی در خصوص مالیات بخش‌های اقتصادی که از کرونا آسیب دیده اند گفت: دولت حتما در این بخش باید ورود پبدا کند و در نظام مالیاتی نیز پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.

کد خبر: ۵۵٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha