۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی کشور دخیل باشد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی کشور دخیل باشد

قزوین- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار است از ظرفیت بخش خصوصی در رفع مشکلات اقتصادی کشور بهره گیری شود باید بخش خصوصی در تصمیم گیری های اقتصادی کشور دخیل باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف الله سیاهکلی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین که با حضور مسئولان استانی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور بر تمامی گروه های فعال در اقتصاد اثرگذاری داشته است این در حالی است که در تصمیم گیری های اقتصادی نقش بخش خصوصی نادیده گرفته می شود.

وی اظهار کرد: عصر حاضر عصر واگذاری امور به بخش خصوصی است و بسیاری از دولت های پیشرفته در دنیا امور غیر حاکمیتی را به بخش خصوصی خود واگذار کرده است تا هم بخش خصوصی حمایت شود و هم دولت چابک باشد با این حال هنوز آن طور که باید نتوانسته ایم در این حوزه وارد شویم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: کوچک سازی بخش خصوصی تصمیم گیری در امور اقتصادی را آسانتر می کند و قدرت تحرک را به دولت می بخشد، چرا که تصدی گری برای دولت سهم است.

سیاهکلی عنوان کرد: این که بخش خصوصی را جدای از دولت بدانیم و سعی کنیم تا برنامه ریزی های اقتصادی را بدون نظر و مشارکت این قشر عظیم انجام دهیم قطعا تصمیماتی گرفته می شود که توان و انرژی کشور را بدون تحقق هدف مصرف کند.

تولید گندم یک و نیم برابر نیاز استان است
عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تلاش های تیم مدیریت استان قزوین برای کنترل بازار اظهار داشت: امسال با هماهنگی های به عمل آمده بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استانی خریداری شده که بیش از یک و نیم برابر نیاز استان قزوین است.

وی اظهار کرد: رفع مشکلات حوزه تولید  امروز مهم ترین اولویت در استان قزوین است که از این رو مدیران استانی با جدیت در مسیر رفع مشکلات حوزه تولید همگام شده اند که کاهش رسوب کالا در استان از نتایج همین اتفاق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: تلاش ما این است که تولید کننده به جز فرآیندهای تولید و فروش محصول خود دغدغه دیگری نداشته باشد تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از سرمایه های موجود در این حوزه ببریم.

کد خبر: ۵۵٬۲۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha