۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
بودجه اتحادیه اروپا با وجود مخالفت ها تصویب می شود
فرانسه:

بودجه اتحادیه اروپا با وجود مخالفت ها تصویب می شود

اتحادیه اروپا می تواند با وجود مخالفت های ورشو و بوداپست، بودجه پنج ساله را به تصویب برساند.

به گزارش بازار، پاریس اعلام کرد اتحادیه اروپا می تواند با وجود مخالفت های ورشو و بوداپست به عنوان آخرین راه چاره، گفت و گوها و رایزنی های مربوط به تصویب بودجه پنج ساله را به پیش ببرد. فرانسه: بودجه اتحادیه اروپا با وجود مخالفت ها تصویب می شود

بودجه سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ اتحادیه اروپا به علت مخالفت‌های لهستان و مجارستان تاکنون تصویب نشده است و گفت و گو ‌ها و رایزنی‌ها به بن بست خورده است.

بوداپست و ورشو، بندی را در این بودجه که شرط دسترسی به وجوه را به رعایت حاکمیت قانون منوط کرده است، رد می‌کنند. مجارستان و لهستان هر دو به دلیل نقض استقلال قضایی یا حق پناهندگی مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری شده اند.

اگرچه دیپلماسی فرانسه اعلام کرده است که می‌خواهد دو کشور را متقاعد کند تا حق وتو را لغو کنند، اما جستجوی آخرین راه چاره برای دور زدن این حق وتوها را منتفی نمی‌داند.

اگر این تدبیر جواب نداد و ما به هدفی که می‌خواهیم نرسیم آنگاه مجبوریم که گزینه‌های دیگری را پیدا کنیم. امکان توسل به توافقی که توافق ۲۷ کشور عضو نباشد، یکی از گزینه‌های پیش رو خواهد بود.

از جمله راه حل‌های موجود بر روی میز، "همکاری پیشرفته" است، روشی که از طریق آن برخی از کشورهای اروپایی می‌توانند سیاست معینی را برای خود اجرا کنند.

کد خبر: ۵۵٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha