۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
نماد تپسی به زودی در تابلوی فرابورس جای می‌گیرد
شادی توئیتری برای شکستن طلسم ورود استارت آپ ها به بورس

نماد تپسی به زودی در تابلوی فرابورس جای می‌گیرد

بالاخره پس از کش و قوس‌ها و موافقیت و مخالفت‌های زیاد، امروز رئیس اتاق بازرگانی تهران با  انتشار یک توییت از پذیرفته شدن شرکت تپسی در فرابورس خبر داد.

مژده باقری؛ بازار: از اوایل سال ۹۹ بود که زمزمه‌هایی در خصوص عرضه استارتاپ‌ها در بورس شنیده شد. دیجی کالا، تپسی، کافه بازار و شیپور ۴ نماینده از دل استارتاپ‌ها بودند که نامشان در این زمینه مطرح شده بود.

بالاخره پس از موافقیت و مخالفت‌های عده زیادی امروز؛ رئیس اتاق بازرگانی تهران با  انتشار یک توییت از پذیرفته شدن شرکت تپسی در فرابورس خبر داد.

مسعود خوانساری در این خصوص نوشت: «پس از چند ماه مذاکره از سوی اتاق بازرگانی تهران، با تسهیلگری وزارت اقتصاد و سازمان ‌بورس، یکی از استارتاپ‌های پیشرو کشور در فرابورس پذیرفته شد. «تپسی» نخستین شرکت از چهار استارتاپی است که برای ورودشان به بازار سهام تلاش کردیم و به زودی نمادش در تابلوی ‌فرابورس جای می‌گیرد.»

میلاد منشی‌پور مدیر عامل تپسی نیز در این خصوص با انتشار توییتی نوشت: «این جمله ملکه‌ی ذهنمه: «شکست کشنده نیست، موفقیت هم پایان کار نیست، این شجاعت ادامه‌ی راهه که تعیین‌کننده است.» خوشحالم که علیرغم همه سختی‌های یکسال اخیر، ادامه دادیم و امروز، تونستیم مسیر جدیدی رو ایجاد کنیم. نه فقط برای تپسی، بلکه احتمالا برای کل اکوسیستم استارتاپی کشور.»

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری و معاون وزیر ارتباطات نیز ضمن تبریک به تیم تپسی با انتشار توییتی نوشت: «نه فقط برای تپ‌سی؛ بلکه احتمالا برای کل ‌اکوسیستم_استارت‌آپی کشور» این جمله برای همه پیشروها درست است که نه فقط برای خود، بلکه برای جامعه خود ظرفیت‌های جدید خلق می‌کنند؛ این بار ظرفیت ورود استارت‌آپ‌ها به بازار ‌بورس.»

هومن دمیرپی مدیر عملیات تیم تپسی نیز در این زمینه با اشتراک گذاری توییتی گفت: «مهمترین چیزی که این مدت یادگرفتم اینه که برای یک شروع نباید دنبال یک پایان بود بلکه بایددنبال شروعهای بزرگتربود. تصویرنقطه پایان برداشتن قدمهای آخر روسخت می‌کند و رویای شروع جدید به مسیرمعنای جدید می‌دهد.  خوشحالم وامیدوارم این شروع جدیدی برای ما و همه‌ی کارآفرینان عزیزمون باشه. »

پیشتر اعلام شده بود که  در هفته اول مرداد ماه ۹۹ دیجی کالا به عنوان نخستین شرکت استارتاپی وارد بورس شود اما این اتفاق رخ نداد و تپسی اولین نامی بود که از اکوسیستم استارتاپی وارد بورس می‌شود.

بسیاری از کارشناسان در خصوص ورود استارتاپ‌ها به بورس نظرات متفاوتی دارند. برخی دلایلی چون نیاز استارتاپ‌ها به تجربه‌ راه‌های جدید تامین سرمایه و بهره‌مندی از معافیت‌ها و تخفیفات مالیاتی رادلایل مهمی برای ورود استاتاپ‌ها به بورس عنوان می‌کنند.

 در حالی که دولتی‌ها هم موافق ورود استارتاپ‌ها به بورس هستند، برخی از کارشناسان این حوزه؛ ایرادات در صورت‌های مالی حسابداری و ضعف در حاکمیت شرکتی، و ابهاماتی از این دست را دلایلی برای مخالفت با این اقدام عنوان می‌کنند.

با تمام این اوصاف؛ امروز خبر ورود تپسی به بورس شاید اتفاق مهمی در اکوسیستم استارتاپی کشور باشد که در ادامه اتفاقات مهمی را به دنبال خواهدداشت. باید منتظر ماند و دید دقیقا چه روزی تابلوی نماد تپسی در فرابورس دیده خواهد شد.

کد خبر: ۵۵٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha