۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد

ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی

مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: طی تفاهم با سازمان‌های مختلف، تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های روستایی ساخته شده است و تا پایان سال نیز ۱۵۰ هزار واحد تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار، عزیز الله مهدیان گفت: در روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ساخت سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در برنامه بنیاد مسکن است.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاها اسیب پذیر هستند، اما به دلیل عدم توانایی ساکنین هنوزبازسازی نشده اند بر همین اساس در اواخر سال ۹۷، طی تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه منابعی برای بازسازی و نوسازی روستاها در نظر گرفته شد تا دولت منابعی را به عنوان کمک بلاعوض اختصاص دهد.

وی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار واحد روستایی نوسازی شده است و تا پایان سال ۲۰ هزار واحد نیز تکمیل خواهد شد.

مهدیان بیان کرد: برای نوسازی واحدهای اسیب پذیر و محروم در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کار احداث واحدها اغاز شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: در کنار ساخت و نوسازی واحدهای روستایی، ساخت مسکن محرومین نیز در قالب پروژه‌های خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر اغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای این خانواده‌ها ساخته شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته برخی از خانواده‌هایی که تسهیلات دریافت کرده بودند و توانایی پرداخت نداشتند از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به این خانواده‌ها کمک کردیم و تا سقف ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانوارهایی که توان بازسازی خانه‌ها را ندارند پرداخت می‌شود.

مهدیان افزود: ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در قالب حساب ۱۰۰ امام (ره) برای افراد دارای د و معلول در دست اجرا داریم که تا پایان سال بیش از ۱۵۰ هزار واحد ان تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده می‌کنند دامدار و کشاورز هستند بیان کرد:در سال جاری بیش از ۵۶ هزار واحد مسکن روستایی مناطق سانحه دیده نوسازی شد و در زلزله اذربایجان غربی و شرقی نیز ۸ هزارو ۵۰۰ واحد ساخته شده است.

مهدیان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی شود گفت: در سال ۹۹ تسهیلات نوسازی و بازسازی به ۱۳۰ هزار واحد ابلاغ شده است وساخت ۴۴ هزار واحد روستایی نیز رو به اتمام است.

وی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ هزار واحدروستایی تا پایان سال اماده و به بهره برداری می‌رسد.

مهدیان افزود: برای نوسازی واحدهای روستایی مکان یابی صورت می‌گیرد و خانه‌های که در محدوده سیل هستند به مکان‌های دیگری جابه جا می‌شوند.

کد خبر: ۵۵٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha