۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
هزینه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ۱۰۰ هزار تومان
سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد

هزینه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ۱۰۰ هزار تومان

نیکی ملکی، سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از رایگان شدن تست کووید-۱۹ توسط وزارت بهداشت خبر داد و هزینه آزمایش توسط کیت‌های تشخیص سریع را حدود ۱۰۰ هزار تومان تخمین زد.

به گزارش بازار، حجت الله نیکی ملکی در رابطه با رخدادی مهم در ستاد در راستای مقابله با ویروس کووید-۱۹ اظهار کرد: طی جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس سازمان بهداشت جهانی و حضور نماینده این سازمان در ایران، ۶ پلتفرمی که مشغول تولید واکسن هستند، گزارش پیشرفت خود را به سازمان بهداشت جهانی ارائه داده است.

وی با اشاره شگفتی سازی دانشمندان و پزشکان متخصص ایرانی در راستای عبور حوزه سلامت و درمان کشور از سد تحریم‌ها، گفت: این پلتفرم‌ها ثبت جهانی شده و سازمان بهداشت جهانی آن را پیگیری خواهد کرد.

نیکی ملکی ادامه داد: تشخیص کرونا ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد و افراد که تست می‌دهند، در جامعه رفت و آمد دارند که باعث شیوع بیشتر می‌شود.

وی با بیان این مطلب افزود: در این راستا روی کیت‌های تشخیص سریع کرونا سرمایه‌گذاری کردیم که روز گذشته کارخانه آن به تولید و بهره برداری رسید.

نیکی ملکی ادامه داد: کیت‌های این کارخانه کمتر از ۲۰ دقیقه ویروس را تشخیص می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه تشخیص کرونا بالاست، بسیاری از افراد جامعه توان آزمایش را نداشتند و در این روش، ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه روش‌های قبلی کاسته شده است.

نیکی ملکی از تست رایگان وزارت بهداشت برای بخشی از مردم خبر داد و گفت: این رویه باعث می‌شود بیماری سریعا تشخیص داده شود تا جلوی پیشروی آن را بگیریم.

کد خبر: ۵۵٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha