۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
شورای نگهبان طرح تامین کالاهای اساسی را تایید کرد

شورای نگهبان طرح تامین کالاهای اساسی را تایید کرد

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه امشب این شورا تأیید شد.

به گزارش بازار، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس برای الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در جلسه امشب این شورا تأیید شد.

نمایندگان مجلس دیروز به منظور تامین نظر شورای نگهبان، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی را اصلاح کرده بودند. بر اساس ماده واحده این طرح که دیروز اصلاح شد:

یارانه کالاهای اساسی برای اقشار مردم و دهک‌های مورد نظر به‌شرح زیر تأمین و پرداخت می‌شود:

دولت مکلف است به‌منظور تأمین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای کشور به‌وی‌ژه خانوارهای کم‌برخوردار، از ابتدای شش‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به‌صورت ماهانه تا پایان اسفندماه، نسبت به تأمین و پرداخت یارانه اعتبار خرید به هر فرد ایرانی شناسایی‌شده در طرح معیشت خانوار (افراد مشمول ردیف (۳۱) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به تعداد حداقل شصت میلیون نفر)، ازطریق واریز اعتبار به کارت یارانه نقدی سرپرست خانوار به مبلغ یک میلیون و دویست هزار (۱.۲۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سه دهک اول از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، رزمندگان معسر و افراد با درآمد کمتر از حداقل حقوق و دستمزد و مبلغ ششصد هزار (۶۰۰.۰۰۰) ریال برای هر یک از افراد سایر دهک‌های مشمول فوق الذکر اقدام نماید.

کد خبر: ۵۵٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha