۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
۳ نسل در ساخت و ساز از دنیا عقب هستیم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

۳ نسل در ساخت و ساز از دنیا عقب هستیم

خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: درحالیکه دنیا در نسل ششم ساخت و ساز قرار دارد ما در صنعتی سازی، هوشمند سازی و بهره برداری از ساختمان سبز، سه نسل عقب هستیم.

به گزارش بازار، احمد خرم در نشست خبری و در جمع خبرنگاران به موضوع اجرای مبحث ۲۲ مقررات ساختمان که مربوط به نگهداری و تعمیر ساختمان است اشاره کرد و افزود: این عقب ماندگی برطرف نمی‌شود مگر آن که متصدی مسکن وزارت راه و شهرسازی و متصدی ساختمان یعنی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همراه و هم عرض شوند.

وی گفت: این اراده در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد تا با تشکیل ستاد صنعتی سازی، عقب ماندگی ساخت و ساز را جبران کند.

خرم افزود: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد، صنعتی سازی در کشور انجام می‌شود در حالی که هم اکنون باید حداقل ۴۰ درصد صنعتی سازی داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود ۵۵۰ هزار عضو رسمی نظام مهندسی ساختمان در کشور گفت: بیش از ۶۰ درصد مهندسان یا مشاغل غیر مرتبط کار می‌کنند یا بیکارند و یا راننده اسنپ هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود: باید برای فوق لیسانس معماری از دانشگاه شهید بهشتی که در اسنپ کار می‌کند فکری کرد ضمن اینکه سالهاست بهره برداری، نگهداری، بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی ساختمان‌های بزرگ را فراموش کرده ایم.

خرم گفت: با تشکیل ستاد صنعتی سازی برای هوشمند سازی و ساختمان سبز، برای فارغ التحصیلان صنعت ساختمان و مهندسان شغل ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۱۰ میلیون واحد مسکونی در کشور که نیازمند نگهداری هستند، وجود دارد، با توجه به این موضوع، برای ۲۰۰ هزار نفر از مهندسان بیکار، شغل خواهد شد.  

کد خبر: ۵۵٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha