۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
اصلاح رویه اخذ مالیات از تولیدکنندگان پیش از قطعی شدن رسیدگی به شکایات مؤدی

اصلاح رویه اخذ مالیات از تولیدکنندگان پیش از قطعی شدن رسیدگی به شکایات مؤدی

هشتادمین جلسه دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با موضوع بررسی ایرادات برخی قوانین مالیاتی در حوزه تولید و همچنین مشکلات گروه صنعتی بوذرجمهر برگزار شد.

به گزارش بازار به نقل از  شاتا، میثم‌ زالی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در این خصوص، گفت: با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع در افکار عمومی ایجاد شد، تصمیم دبیرخانه بر برگزاری جلسه ویژه و خارج از نوبت برای بررسی مشکلات این تولید کننده بود.

زالی افزود: برخی دستگاه های پول ستان همواره بر صیانت از خط تولید تاکید دارند، اما باید توجه داشت آبروی تولیدکننده به مراتب مهم تر از خط تولید است و باید از اقداماتی‌که باعث خدشه دار شدن شأن تولیدکننده است اجتناب کرد.

اصلاح رویه دریافت مالیات از تولیدکنندگان پیش از قطعی شدن رسیدگی به شکایات

وی خاطر نشان کرد: مسیر دریافت وجوه دستگاه های پول ستان از تولیدکنندگان باید تغییر کند. به طور مثال رویه اخذ مالیات از تولیدکنندگان پیش از قطعی شدن رسیدگی به شکایات مؤدی باید اصلاح شود که این موضوع در جلسه امروز به تصویب رسید و این مصوبه در جلسه ستاد نهایی خواهد شد.

زالی با اشاره به مشکلات عدیده واحدهای تولیدی با موضوع شرکت های صوری گفت: یکی از مشکلاتی که بسیاری از واحدهای تولیدی با آن مواجه هستند، تلاش سازمان امور مالیاتی برای وصول بدهی شرکت های صوری که برای دور زدن مالیات ایجاد شده، از تولیدکنندگان است. البته ضرورت برخورد با این شرکت های صوری که هدفشان فرار از مالیات است، امری بدیهی است. اما باید ساز و کاری اندیشیده شود تا در این میان تولیدکنندگان قربانی نشوند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور افزود: متاسفانه اخیرا با اقدام اداره مالیات استان، گروه صنعتی بوذرجمهر نیز درگیر این موضوع شده و البته دبیرخانه، پیشنهاد توقف کلیه امور اجرایی علیه این واحد تولیدی را تا روشن شدن همه ابعاد اقدامات صورت گرفته مصوب کرده و این پیشنهاد در جلسه ستاد تسهیل مطرح خواهد شد.

زالی اضافه کرد: با نظر اعضای دبیرخانه ستاد تسهیل، پرونده تخلف صورت گرفته در موضوع این واحد تولیدی به دادستانی ارجاع خواهد شد تا با رسیدگی به این موضوع، از وقوع مجدد این مشکل برای تولیدکنندگان جلوگیری شود.

کد خبر: ۵۴٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha