۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
حضور رئیس اتاق اصناف در جلسات ستاد مقابله با کرونا ضروری است
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

حضور رئیس اتاق اصناف در جلسات ستاد مقابله با کرونا ضروری است

دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: حضور رئیس اتاق اصناف ایران در جلسات ستاد مقابله با کرونا ضروری است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف ایران، سید کاظم دلخوش، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تصمیماتی که برای حوزه اصناف و بخش خصوصی در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می شود حضور رئیس اتاق اصناف ایران و روسای اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در جلسات این ستاد ضرورت دارد.

کاظم دلخوش در حاشیه نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با اعضای فراکسیون اصناف و چندی از نمایندگان مجلس اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی بازار و تولید داخلی ، باید حمایت های جدی تری از بخش خصوصی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی که سه اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ایران را به عنوان اعضای اصلی جلسات معرفی کرده است اولویت دارد که روسای سه اتاق به عنوان اعضای اصلی در جلسات ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشند.

دلخوش همچنین از بررسی اصلاحیه قانون نظام صنفی خبر داد و گفت: به زودی این قانون در مجلس مطرح و به تصویب خواهد رسید.

وی پرداخت تسهیلات مناسب به اصناف را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به رکود و شرایط اقتصادی بازار لازم است تا اصناف تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند تا چرخه اقتصادی در بازار جریان داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بیان کرد: اصناف قشر زحمت کشی هستند که تلاش های زیادی را برای پویایی اقتصاد کشور انجام داده اند و همیشه همراه دولت بوده اند و امروز که با توجه به شرایط کرونا با مشکلات اقتصادی مواجه اند دولت باید مجموعه معافیت هایی که می تواند را برای مدت شش ماه برای اصناف لحاظ کند.

وی تاکید کرد: شرایط امروز کرونا شرایط خوبی نیست و اصناف و دیگر قشرها آسیب جدی دیدند و نیاز به حمایت دارند و تاکنون حمایت جدی از بخش اصناف صورت نگرفته است.

کد خبر: ۵۴٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha