۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
سطح کشت زعفران به ۱۳ هکتار افزایش یافت/ نصب ۱۱ دستگاه ضد تگرگ و سرما در باغات اهر
مدیر جهاد کشاورزی اهر:

سطح کشت زعفران به ۱۳ هکتار افزایش یافت/ نصب ۱۱ دستگاه ضد تگرگ و سرما در باغات اهر

اهر- اسدی، مدیر جهاد کشاورزی اهر از افزایش سطح کشت زعفران به ۱۳ هکتار در این شهرستان خبر داد، گفت: ۸ هکتار به سطح زیر کشت زعفران در شهرستان اهر افزوده شده است.

محمد اسدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: گندم در سال‌جاری در حدود ۲۸۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر کشت شده و علی‌رغم افزایش قیمت گندم؛ توانستیم در حدود ۱۶۰۰۰ تُن گندم از کشاورزان اهری خریداری کنیم.

وی افزود: برخی از کشاورزان بذری که در اختیار داشتند را مصرف نکردند تا به قیمت بالایی به فروش برسانند و از طرفی به جهاد کشاورزی شهرستان فشار آوردند که به حول قوه الهی بذر مورد نیاز بخش کشاورزی شهرستان اهر به موقع تامین و کشت انجام گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی اهر با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت کود گفت: همکاران برای این‌که از سایر کودها نیز بتوانیم استفاده کنیم وارد عمل شده و پس از تحقیقات و بررسی؛ کودهایی معرفی کردند که متناسب با نیاز بخش کشاورزی و کودهای گران‌قیمت بود تا تاثیر منفی در تولیدات کشاورزی نداشته باشد.

اسدی از تغییر بذر گندم برای اولین‌بار در ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی شهرستان اهر خبر داد، گفت: برای افزایش کیفیت گندم و آرد برای اولین‌بار بذر آذر ۲ که ازقدیم‌الایام در شهرستان اهر کشت می‌شد به ۳۰ درصد اراضی کشت گندم تامین دهیم و با ورود به عرصه کشاورزی، اجازه ندادیم تا گندمی که از بذرهای نامشخص به وجود آمده در خرید تضمینی خریداری شود.

وی با تاکید بر این‌که امسال ۱۱ دستگاه سامانه ضد تگرگ و ضد سرما طی سه ماهه گذشته در باغات شهرستان اهر نصب شد، ابراز داشت: در مدت اندک توانستیم ۹ دستگاه ضد تگرگ و ۲ دستگاه ضد سرما را با همکاری باغداران تامین و نصب کنیم؛ چراکه زمان بارش تگرگ و سرمازدگی محصولات باغی دچار خسارت می‌شد.

مدیر جهاد کشاورزی اهر بابیان این‌که تا سال گذشته زعفران تنها در پنج هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اهر کشت می‌شد، یادآور شد: امسال میزان کشت زغفران در شهرستان اهر به ۱۳ هکتار افزایش یافته است و برای افزایش مجدد سطح زیر کشت زعفران برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

کد خبر: ۵۴٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha