۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
گسترده‌ترین برنامه تعمیرات شبکه‌های توزیع برق کشور کلید می‌خورد
مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر:

گسترده‌ترین برنامه تعمیرات شبکه‌های توزیع برق کشور کلید می‌خورد

صادقی، مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر گفت: برای نخستین بار، فاز اول گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق در سراسر کشور به صورت همزمان آغاز خواهد شد که در این برنامه، شبکه‌های توزیع به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی می شود.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مسعود صادقی، مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر با اعلام این خبر اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، تمام برنامه‌های تعمیراتی شبکه‌های توزیع برق در همه استان‌ها منسجم و در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان انجام خواهد شد.

به گفته مسعود صادقی، در نخستین  دور گسترده‌ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق(معادل فاصله بین تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمیر و بازسازی خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: در دور نخست این برنامه، همچنین ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.

وی گفت: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق، بیش از ۳ هزار ۹۰۰ نیروی تخصصی در قالب یک‌هزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر، تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها و دریچه پایه‌های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان و خاطرنشان کرد: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، بهسازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور در پنجشنبه و جمعه آخر ماه‌های پیش‌رو ادامه خواهد یافت، در خصوص اهمیت اجرای این برنامه گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران‌های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و ... بسیار با اهمیت است و می‌تواند باعث افزایش پایداری شبکه از طریق مقاوم سازی، کاهش مدت زمان رفع مشکلات و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران شود.

بر پایه این گزارش، از این پس هموطنان در سراسر کشور می‌توانند مشکلات و خرابی‌ شبکه‌های توزیع را از طریق "اپلکیشین برق من" یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.

کد خبر: ۵۴٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha