۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
اعطای وام ۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارشاد به اهالی هنر؛ بزودی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد

اعطای وام ۲۰۰ میلیارد تومانی وزارت ارشاد به اهالی هنر؛ بزودی

صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به زودی وام ۲۰۰ میلیارد تومانی با تسهیلات چهار درصد به اهالی فرهنگ و هنر اعطا می‌شود.

به گزارش بازار، سید عباس صالحی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تاثیر شرایط محدودیت‌های کرونایی بر نشر و چاپ افزود: چاپخانه‌ها جزو گروه یک محسوب شده اند و فعالیت‌های خود را خواهند داشت و روزنامه‌ها و مشاغلی که با چاپخانه سر و کار دارند مشکلی نخواهند داشت.

وی درباره برگزاری کنسرت هم گفت: در دو هفته آینده با محدودیت‌هایی که وجود دارد همه فعالیت‌های غیرضروری تعطیل است. این فعالیت ها، چون زیر گروه سه (۳) هستند تعطیل است.

وزیر ارشاد افزود: اگر سالن‌های هنری و موسیقی فاصله‌های خود را تا ۵۰ درصد حفظ کنند مجاز به فعالیت هستند. همچنین بحث قیمت بلیت هم متناسب با این است که سالن‌ها موظف بودند فاصله‌ها را بیشتر کنند، اگر سالنی ظرفیت ۵۰۰ نفر داشت بیش از ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر نمی‌توانست بلیت بفروشد و طبیعتا روی قیمت‌ها هم تاثیر می‌گذارد.

صالی درباره حمایت از سالن‌های تئاتر و سینما نیز گفت: این مشکل در فضای سالن‌های تئاتر و سینما وجود دارد. محدودیت‌هایی که از ابتدا تا اکنون پیش آمده شرایط سختی را برای اصحاب هنر ایجاد کرده است.

وی گفت: مردم هم برای حفظ شرایط و فاصله گذاری اجتماعی از حضور در اماکن پرهیز کنند و در کل شرایط سختی را در نگارخانه‌ها و سالن‌های سینما داریم.

وزیر ا رشاد ادامه داد: اتفاقاتی که تا الان در فضای سامانه «کارا» افتاده ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان وام ۱۳ درصد پرداخت شده است و اخیرا با گفتگوهایی که با سازمان برنامه و بودجه داشته ایم در مرحله نخست، تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی با تسهیلات ۴ درصد به جامعه فرهنگ و هنر اعطا می‌شود به شکلی که تماشاخانه‌ها بتوانند روی پای خود بایستند و کارشان را ادامه دهند.

کد خبر: ۵۴٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha