۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
روایت معاملات سریالی دلالان مسکن؛ وقتی یک زمین بعد از ۱۷ بار معامله به دست خریدار اول می رسد!
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

روایت معاملات سریالی دلالان مسکن؛ وقتی یک زمین بعد از ۱۷ بار معامله به دست خریدار اول می رسد!

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه معاملات سوداگرایانه موجب افزایش قیمت مسکن می شود، گفت: من به عنوان نمونه می گویم که فردی در یکی از دفاتر مشاوران املاک می گفت که زمینی را خریداری کرده که آن زمین بعد از ۱۷ بار معامله و خرید و فروش، بار دیگر به دست خودش رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، البرز حسینی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ضرورت ارسال هر چه سریع تر لایحه مالیات بر عایدی سرمایه از سوی دولت به مجلس، گفت: یکی از محورهای اساسی لایحه مذکور، اخذ مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است، حال در شرایط کنونی بهترین فرصت برای تصویب و اجرای این قانون است، زیرا هم اکنون بازار مسکن به سمت ثبات و کاهش قیمت ها حرکت می کند.

بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی است
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی است و افراد با هدف کسب سودهای کلان اقدام به خرید و فروش مسکن می کنند و عملا خریداران واقعی قادر به تأمین مسکن نیستند.

معاملات سوداگرایانه موجب افزایش قیمت مسکن می شود
وی گفت: از طرفی معاملات سوداگرایانه موجب افزایش قیمت مسکن نیز می شود، به طوری که وقتی یک مسکن میان دلالان دست به دست می شود، قیمت آن ملک در هر معامله افزایش چشمگیری پیدا می کند و این فرآیند در سطح کلان، قیمت مسکن را در بازار بالا می برد.

حسینی ادامه داد: من به عنوان نمونه می گویم که فردی در یکی از دفاتر مشاوران املاک می گفت که زمینی را خریداری کرده که آن زمین بعد از ۱۷ بار معامله و خرید و فروش، بار دیگر به دست خودش رسیده است.

مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند دست دلالان از بازار مسکن را کوتاه کند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می تواند دست دلالان از بازار مسکن را کوتاه کند، این اقدام موجب بروز ثبات و آرامش در بازار می شود و عملا جلوی تلاطم آفرینی دلالان را می گیرد.

اعمال مالیات بر اراضی بایر و بلااستفاده ضروری است
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اعمال مالیات بر اراضی بایر و بلااستفاده نیز ضروری است، زیرا برخی از خریداران با نگاه سرمایه ای اقدام به خرید اراضی می کنند تا آن را پس از مدتی با سود بالا بفروشند، این در حالی است که در آن زمین باید ساخت و ساز صورت گیرد تا میزان تولید مسکن در کشور به تعادل برسد.

کد خبر: ۵۴٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha