۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از منابع عمومی و اختصاصی
با موافقت نمایندگان مجلس تصویب شد

ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از منابع عمومی و اختصاصی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از منابع عمومی و اختصاصی از طریق حواله الکترونیک موافقت کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه‌ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه با جز یک بند الف ماده واحده این طرح موافقت کردند.

در بند الف این ماده واحده آمده است؛ دولت مکلف است لایحه بودجه سنواتی را با رعایت احکام زیر برمبنای قوانین مصوب تهیه، تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

جزء یک- ایجاد شناسه پرداخت برای کلیه پرداخت های دولت از محل منابع عمومی و اختصاصی شامل بهره بندی به تفکیک دستگاه اجرایی، اقتصادی (فصول و مواد ذیل فصول هزینه ای) عملیاتی (امور و فصل، برنامه، طرح و فعالیت) و نیز محل تامین اعتبار و انجام کلیه پرداخت های مزبور از طریق حواله الکترونیک به همراه شناسه پرداخت.

محمدمهدی مفتح در جریان بررسی جزئیات طرح احکام کلی بودجه طی پیشنهادی مطرح کرد: طبق قانون اساسی دولت مکلف است بودجه سنواتی را بر مبنای قوانین مصوب تنظیم کند بنابراین اگر عبارت برمبنای قوانین مصوب را نیاوریم موارد تصویب شده به عنوان قانون به همراه قوانینی که در این سال ها تصویب شده مبنای تنظیم بودجه سال ۱۴۰۰ و بعد از آن خواهد شد. چه بسا این شبهه ایجاد شود که تنها برمبنای این قانون دولت بودجه را تنظیم می کند. بنابراین برای رفع این شبهه و تطبیق با قانون اساسی این متن باید اضافه شود که با این پیشنهاد با ۱۱۵ رأی موافق، ۴۸ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت شد.

همچنین در جریان بررسی این طرح عبدالرضا مصری پیشنهادی را در خصوص حذف واژه بانک مرکزی در  جز یک بند الف ارائه کرد و معتقد بود بانک مرکزی وظیفه نظارتی دارد و نمی تواند همزمان نقش بانک عامل را نیز ایفا کند. برهمین اساس نمایندگان نیز با ۱۷۵ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در جلسه با این پیشنهاد موافقت کردند.

کد خبر: ۵۴٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha