۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
 سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور به ۳۰ درصد رسید
معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری:

سهم روستاییان در سبد اشتغال کشور به ۳۰ درصد رسید

ساری- امید، معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: سهم اشتغال روستایی با اجرای طرح های مختلف در سبد اشتغال کشور به ۳۰ درصد رسیده است.

محمد امید در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه اجرای طرح عمرانی ورزشی در سوادکوه با اشاره به اجرای پروژه های اشتغال روستایی اظهار داشت: از محل صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی درنظر گرفته شده است.

وی افزود: سرجمع اعتبار صندوق توسعه ملی و منابع بانکی برای اشتغال روستایی به بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده و تاکنون ۱۴۰ هزار میلیارد ریال برای اشتغال روستایی صرف شده است.

وی با اظهار اینکه سهم اشتغال روستاییان در سبد اشتغال کشور به ۳۰ درصد افزایش یافته است، از کاهش دو درصدی بیکاری در روستاها خبر داد و گفت:با اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال روستایی و تقویت زیرساخت ها، برای اولین بار در کشور مهاجرت معکوس در روستاها رخ داده است.

امید به پروژه های آبرسانی روستایی اشاره و اضافه کرد: ۷۵ درصد از روستاهای کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند و این اقدامات در راستای توجه به مناطق محروم و روستایی که جزو پیام انقلاب بوده، حاصل شده است.

کد خبر: ۵۴٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha