۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
بررسی اصلاح قانون بازار سرمایه با هدف ارتقای توانمندی‌های بازار
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

بررسی اصلاح قانون بازار سرمایه با هدف ارتقای توانمندی‌های بازار

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی موادی از اصلاح قانون بازار سرمایه با هدف افزایش ظرفیت و ارتقا توانمندی‌های بازار سرمایه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

به گزارش بازار، پور ابراهیمی عصر امروز (سه شنبه) پس از نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به شرایط بوجود آمده در چند ماه اخیر و مشکلات سهامداران خرد در بازار سرمایه بورس، پیشنهادات و جزئیات گزارش قرائت شده کمیسیون اقتصادی در صحن علنی مجلس، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: پیشنهاداتی مطرح شده و درحال نهایی شدن است و این موضوع قطعا می‌تواند به افزایش توانمندی و بهبود شرایط کمک کند و دغدغه‌های مردم را در بحث بازار سرمایه به حداقل ممکن برساند.

پور ابراهیمی به طرح جدید کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای این موضوع و مصوباتی که در غالب نظر نهایی کمیسیون قرار است به صحن علنی ارائه شود، موضوع تشکیل شورای ثبات مالی است.

وی گفت: با توجه به اینکه در موضوعاتی مانند تصمیمات در بازار پول، افزایش سود سپرده و بازار ارز بعضا شاهد تصمیمات مشترک دولت و مجلس نیستیم، تشکیل شورای ثبات مالی به ایجاد رابطه متقابل مالی بین دولت و مجلس کمک می‌کند و موضوعاتی همچون تکالیف شرکت‌های حقوقی، بحث بازار گردانی شرکت ها، ایجاد منابع پایدار از محل کارمزد معاملات بازار سرمایه جهت افزایش صندوق تثبیت بازار همه درحال نهایی شدن است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بزودی اصلاح مواد قانونی به صحن علنی می‌آید و با نظر مساعدی که وزارت اقتصاد دارد، امیدواریم در چندماه آینده شاهد تصمیمات ویژه‌ای باشیم.

کد خبر: ۵۴٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha