۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
ارتقای اکوسیستم کارآفرینی باعث ارتقای شاخص پیچیدگی اقتصاد می‌شود
مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون:

ارتقای اکوسیستم کارآفرینی باعث ارتقای شاخص پیچیدگی اقتصاد می‌شود

سرهنگی، مدیرکل توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارتقای اکوسیستم کارآفرینی باعث ارتقای شاخص پیچیدگی اقتصاد می شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی، مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: همگام با ۱۷۶ کشور دنیا هفته جهانی کارآفرینی در حال  برگزاری است.

وی با بیان این که در شرایط کرونایی، حدود ۳۰۰ برنامه و ۶۰ برنامه ملی به صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود، گفت: اقتصاد ایران در شرایط فعلی به راحتی قابل مسدود و تحریم کردن است و تنها راه برون رفت از این وضعیت، ایجاد یک اقتصاد پیچیده است.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وقتی این اکوسیستم پیچیده شود، ارتباط بین کارآفرینان افزایش پیدا می‌کند، گونه‌های جدید و کالاها و محصولات فراوان تولید می‌شود و اقتصاد به سمت پیچیدگی می‌رود.

سرهنگی با بیان این که برای اقتصاد پیچیده نیاز به بازار گسترده داریم که همان بازار جهانی است و باعث می‌شود شریان‌های اقتصادی باز و ارتباط خوبی بین دولت با اکوسیستم‌های منطقه و نقاط دور دست برقرار شود، گفت: شاید برخی بگویند به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم به بازار جهانی دست پیدا کنیم، اما تجربه نشان داده حتی با وجود تحریم‌ها هم ما توانستیم با بازار جهانی ارتباط برقرار کنیم.

مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای پیچیده کردن و خارج کردن اقتصاد از وضع کنونی باید به بازیگران اصلی یعنی کارآفرینان توجه زیادی شود و چالش‌های روبه روی آن‌ها را برداشت، گفت: این گونه نباشد که هم بازار ریسک داشته باشد و هم از سوی مدیران ریسک ایجاد شود و کارآفرینان پشیمان شوند.

سرهنگی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی قوانین خوبی وضع شده است، اما متأسفانه به درستی اجرا نمی‌شود، بیان کرد: نباید کارآفرینان درگیر ناکارآمدی سیستم‌های اقتصادی کشور شوند.

کد خبر: ۵۴٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha