۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت توسط بانکها بلامانع است
رئیس کل بانک مرکزی:

تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت توسط بانکها بلامانع است

 رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی توضیحاتی را درخصوص جلسه روز گذشته شورای عالی بورس ارائه کرد.

به گزارش بازار، دکتر عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک‌ها در اطمینان ‌بخشی به فعالیت سرمایه‌گذاران در آن بازار، موارد زیر را به عنوان نظر بانک مرکزی درجلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام کردم.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وجود و گسترش فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است، تصریح کرد: ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری دراینگونه صندوق‌ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق ‌هایی که بانک‌ها مدیریت صندوق را به عهده دارند، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت را تا مبلغ سی هزار میلیارد تومان بلامانع می‌داند.
به گفته همتی بانک مرکزی تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت توسط بانکها را بلامانع می‌داند.
وی در ادامه یادآور شد: برای شرکت‌های تأمین سرمایه متعلق به بانک‌ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند، تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند بود.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند است، عنوان کرد: این بانک برنامه‌ریزی لازم در همین رابطه را انجام داده است. بانک‌ها نیز  توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی از بانک‌های ناتراز، نرخ سود بین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین وعملیاتی کنند.
رئیس شورای پول و اعتبار ضمن تأکید براینکه عدم رعایت نرخ سودمصوب شورای پول واعتبار به هیچ وجه مجاز  نیست، اظهار کرد: بانکها ملزم به رعایت نرخ های مصوب سود سپرده‌ها هستند. بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده دربانک‌ها را از روز شنبه شروع به رصد کرده‌اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.

کد خبر: ۵۴٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha