۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
جزئیاتی از جلسه مجلس پیرو تصمیم ستاد کرونا/ مهیا سازی برگزاری جلسه مجازی مجلس
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بازار مطرح کرد

جزئیاتی از جلسه مجلس پیرو تصمیم ستاد کرونا/ مهیا سازی برگزاری جلسه مجازی مجلس

فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: اینکه برگزاری جلسات مجلس چگونه خواهد بود را قانون اساسی مشخص می کند و ستاد ملی کرونا ذیل قانون اساسی است نه مافوق قانون اساسی لذا اکثریت نمایندگان مجلس بر این اصل معتقدند که ستادملی کرونا به مابقی کشور بپردازد و به فکر محدود کردن مجلس نباشد.

محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در پاسخ به این سوال که ستاد ملی کرونا مقرر کرده تا جلسات نمایندگان مجلس و همچنین هئیت دولت و در مجموع جلسات باید با ۱۵ نفر از افراد برگزارشود، بدین صورت وضعیت آتی جلسات مجلس به چه صورت خواهد بود، گفت: ستاد ملی مبارزه کرونا قاعدتا می تواند در چارچوب قانون اساسی عمل کند.

وی افزود: قانون اساسی درباره قوه مقننه احکام روشن و مشخصی دارد، لذا در جلسه هفته گذشته هئیت رئیسه بحثی صورت گرفت و در این بحث عنوان شد که ما جلسات مجلس را از نظر زمانی محدود کنیم. همچنین از نظر شرایط حضور نمایندگان تغییراتی در آن ایجاد کنیم. در عین حال آمادگی هایی هم در یکی دو روز آینده برای  امکان برخی از جلسات به صورت مجازی در مجلس ایجادشده است. 

فرهنگی تاکید کرد: همچنین مقرر شده تا کمیسیون های مجلس در فضاهای بزرگتری تشکیل شوند تا فواصل بین افراد رعایت شود. در نتیجه آن اتفاقی که می افتد رعایت پروتکل های بهداشتی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به تصمیم جدید ستاد ملی کرونا برای تشکیل جلسات بیان داشت: در این زمینه درحال شور و مذاکرات درباره تصمیم ستاد ملی کرونا برای تشکیل جلسات هستیم. همچنین از طرف هیئت رئیسه مجلس یکی از نواب مامور شدند تا این مذاکرات را انجام دهند، لذا هنوز هیئت رئیسه در مورد شرایط جدید تصمیم گیری نکرده است.

فرهنگی تاکید کرد: بنابراین از هفته آینده مجلس با تعداد ۱۵ نفر تشکیل جلسه نخواهد داد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: اینکه برگزاری جلسات مجلس چگونه خواهد بود را قانون اساسی مشخص می کند و ستاد ملی کرونا ذیل قانون اساسی است نه مافوق قانون اساسی. لذا اکثریت نمایندگان مجلس بر این اصل  معتقدند که ستادملی کرونا به مابقی کشور بپردازد و به فکر محدود کردن مجلس نباشد؛ اما اینکه ما چگونه نظرات این ستاد را جمع بندی کنیم فعلا باید بگوییم مجلس تا حدودی در این زمنیه تصمیم گیری کرده و هنوز برای شرایط جدید تصمیم گیری نکرده است.

این نماینده مجلس بیان داشت: هنوز درباره تشکیل جلسات به صورت فضای مجازی تصمیم گیری نشده است اما امکانات لازم فراهم است.

کد خبر: ۵۴٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha