۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مسئولین بورس دچار انفعال شده‌اند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مسئولین بورس دچار انفعال شده‌اند

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: مسئولین و مدیران بورس در یک موضع انفعال هستند و نمی توانند امید را در دل سهام داران ایجاد کنند.

به گزارش بازار، محسن زنگنه با تصریح بر اینکه مجلس شورای اسلامی نمی تواند به بازار سرمایه ورود قانونی کند و اساسا نیازی به قانون در این زمینه ندارد، گفت: وقتی خلاء قانونی در خصوص موضوعی از جمله بازار سرمایه وجود داشته باشد، دولت آن را به صورت لایحه به مجلس می دهد و مجلس مصوب می کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس در چند ماه گذشته زمان زیادی را برای بررسی شرایط بازار سرمایه گذاشته است و آن را وظیفه خود می داند، اظهار کرد: آن زمان که بازار روندی صعودی داشت، دائم درباره صعود بی رویه متذکر می شدیم اما دوستان جدی نگرفتند تا اینکه بازار روندی نزولی گرفت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بازار سرمایه و اصولا اقتصاد ایران، بیش از آنکه شاخص های اقتصادی معمول در سایر کشورهای دنیا، موثر باشد، انتظارات اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برخی کارشناسان شاخص دو میلیونی را حباب می دانستند، بیان کرد: امروز شاخص به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسیده است در حالی که دلار نسبت به چند ماه گذشته افزایش داشته است. از سوی دیگر اغلب شرکت های بزرگ بورسی صادرات داشته و درآمد دلاری دارند و قطعا الان نمی توان گفت شاخص حباب دارد.

زنگنه درباره چرایی سبز نشدن بازار با وجود مهیا بودن همه شاخص های اقتصادی و سیاسی، عنوان کرد: مسئولین و مدیران بورس در یک موضع انفعال هستند و نمی توانند امید را در دل سهام داران ایجاد کنند و بنابراین سهام داران نگران از بدتر شدن وضع، از بازار خارج می شوند و صف های فروش، نمادها را قرمز نگه داشته است.

وی به جلسه با مدیران بورس اشاره و عنوان کرد: وقتی از مدیران بورسی درباره چرایی عدم عرضه های اولیه بیشتر سوال پرسیدم، آن ها پاسخ دادند در صورت عرضه اولیه، بازار بیشتر قرمز می شود. معتقد هستم اساسا این تفکر مدیران، سبب شده است بازار در این وضعیت نگه داشته شود. وقتی در ذهن متولیان بازار سرمایه این باشد، وضعیت بازار خراب است، نمی توانند بازار را مدیریت کنند. دولت با عرضه اولیه های بیشتر یک سیگنال مثبت به بازار سرمایه داده است.

کد خبر: ۵۴٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha