۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
 تمایل فیس بوک به پرداخت مالیات بیشتر در اروپا!
زاکربرگ در مغایرت با سیاست های ترامپ؛

تمایل فیس بوک به پرداخت مالیات بیشتر در اروپا!

مدیر عامل فیس بوک قرار است در سخنرانی امنیتی مونیخ روز شنبه اعلام کند که این غول فناوری باید مالیات بیشتری در اروپا و در واقع کشورهایی که فعالیت بیشتری می کند، بپردازد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از سی نت، رئیس شبکه اجتماعی فیس بوک قرار است در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ در برابر ابراز نارضایتی اروپاییها اعلام کند که شرکت او ممکن است نیاز به افزایش سهم مالیات خود داشته باشد.

گفتنی است که چندین روزنامه انگلیسی گزیده هایی از سخنان او را پیش از این رویداد منتشر کرده اند.  فیسبوک نیز نسبت به محتوای گزارش شده سخنان زاکربرگ واکنشی نشان نداد.

فیس بوک و سایر شرکتهای بزرگ فناوری دیجیتال، از جمله آمازون و گوگل، به دلیل پرداخت نکردن سهم مالیات خود تحت فشار کشورهای جهان قرار دارند.

در حال حاضر، شرکت های دیجیتالی فقط در شرکت هایی که دارای دفتر مرکزی هستند، موظفند مالیات سود خود را پرداخت کنند. این امر به آنها اجازه می دهد تا به کشورهایی مانند ایرلند پناه ببرند که به دلیل مالیات نسبتاً پایین، در بین شرکت های فنی آمریکایی محبوب است.

گروهی از ۱۳۷ کشور در حال حاضر در تلاشند تا قوانین مالیاتی شرکتها را به طور کامل اصلاح کنند تا شرکتهای دیجیتالی را مجبور به پرداخت مالیات بیشتر در رابطه با محصولات و خدمات خود در همه کشورهایی که به فعالیت می پردازند،  کنند.

گفتنی است که چنین برنامه هایی با سیاست های ترامپ در رابطه با مالیات شرکت های آمریکایی در تضاد است.  ترامپ کشورهایی را تهدید کرده که برنامه های مالیاتی خود را با تعرفه در نظر بگیرند و هشدار داده که ممکن است این مالیات بر معاملات تجاری آینده تأثیر بگذارد.

در اوایل ماه جاری، فرانسه موافقت کرد که معرفی برنامه مالیاتی دیجیتالی خود را تا پایان سال به تعویق بیاندازد. در همین حال، انگلیس در حال حاضر گزینه ها و برنامه های خاص خود را برای درخواست از شرکتهای فناوری که در این کشور مشغول فعالیت هستند، در نظر دارد.

شایان ذکر است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه مستقر در پاریس پیشرو هزینه اصلاحات مالیاتی،  اعلام کرد که این تغییرات می تواند حدود ۱۰۰ میلیارد دلار اضافی درآمدهای مالیاتی جهانی به همراه آورد.

ذکر این نکته لازم است که زاکربرگ قرار است امروز در سخنرانی خود اظهار کند که او در توافق با سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای ایجاد یک سیستم پایدار و مطمئن تلاش خواهد کرد و شاید مجبور باشد مالیات بیشتری به کشورهای مختلف بپردازد.

گفتنی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه قصد دارد تا پایان سال با فیس بوک به توافق برسد و ضمن جلوگیری از جنگ های تجاری بین ایالات متحده و کشورهایی که مشتاق اجرای سریع تغییرات هستند، درآمد را افزایش دهد.

کد خبر: ۵٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha