۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
 رکود، بیکاری و تورم بی سابقه کشور را فرا گرفته است/ اصلا روی  بایدن حساب نکنید
راغفر در گفت وگو با بازار:

رکود، بیکاری و تورم بی سابقه کشور را فرا گرفته است/ اصلا روی بایدن حساب نکنید

راغفر، اقتصاددان اظهارکرد: در ۴۰ سال گذشته رکود، بیکاری و تورم تا این حد عمیق و گسترده در کشور نبوده و سیاست های تضعیف پول ملی که هیچ ارتباطی به تحریم های ظالمانه ندارد، عمده دلایل آن است.

بازار ؛ گروه صنعت: دولت ها باید تلاش کنند تا با برنامه ریزی و سیاستگذاری، بسترهای مناسبی را برای از بین بردن بی عدالتی ها و معضلات اقتصادی در کشور فراهم کنند چرا که اکنون تورم افسارگسیخته است و قیمت ها روز به روز بالا می رود.

در همین رابطه «حسین راغفر» در گفتگو با « بازار» معتقد است؛ بیکاری، رشد بی حد نرخ تورم و رکود اقتصادی در ماه های اخیر فشار فراوانی به مردم وارد کرده است و در این ۴۰ ساله کشور تا کنون چنین وضعیتی را به خود ندیده است. 

تاثیر تضعیف پول ملی درهمه حوزه های اجتماعی و اقتصادی 
وی با بیان اینکه با تضعیف پول ملی و کاهش قدرت خرید، اقشار مختلف مردم جامعه فقیرتر شده اند، گفت: در داخل کشور یکی از مهم ترین مساله ما در حوزه اقتصادی تضعیف پول ملی است که سبب شده در همه بخش های،اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور تاثیرگذار باشد.

این کارشناس امور اقتصادی تصریح کرد: هم اکنون سیاست های اقتصادی دولت زیر انتقادات شدید و گسترده افکار عمومی قرار گرفته و عده ای نیز راهکارهایی را ارائه می دهند، اما راهکارهای آن بسیار ساده و سهل الوصل است.

راغفر درعین حال تاکید کرد: در صورتی که دولت و یا روسای قوا ( مجریه، مقننه و قضاییه) با توجه به ظرفیت های داخلی تصمیمات مناسبی بگیرند، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل می شود.
این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا معتقد است ؛در این شرایط مشخص است مسئولان کشور بیش از آنچه به توان داخلی متکی باشد به تصمیمات خارجی وابسته شده اند که در واقع این تفکر غلط تضعیف مدیریت در کشور را نشان می دهد.

وی با اشاره به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا گفت: عده ای فکر می کنند با این انتخاب بسیاری از مشکلات ما حل و فصل می شود در حالی که  برنامه ای که مشاوران رئیس جمهور جدید در مواجه با ایران ارائه داده اند، اتفاقا بسیار پیچیده تر از سیاست های ترامپ است.

برای ایران دمکرات ها و جمهوری خواهان فرقی ندارد 
راغفر اظهارداشت: سیاست های امریکا در برابر ایران در گذشته نشان داده است که بین دمکرات ها و جمهوری خواهان تفاوتی برای ما وجود ندارد، همانطوری که بین اوباما و ترامپ نیز برای ما فرقی وجود نداشت و تنها تفاوت آنها این است که ترامپ صریح و مستقیم صحبت می کند.

این کارشناس برجسته اقتصادی افزود: در حال حاضر دمکرات ها و جمهوری خواهان در امریکا به دنبال این برنامه هستند که در زمینه مسایل هسته ای، عدم مداخله ایران در کشورهای منطقه و برد موشکی برای ایران محدودیت های زیادی را ایجاد کنند و هر دو جناح یاد شده امریکا در این مسایل وحدت نظر دارند.

به گفته این کارشناس اقتصادی، در این بین تاکتیک های آنها با یکدیگر متفاوت است، ضمن اینکه سیاستمداران هر دو جناح امریکایی ( دمکرات ها و جمهوری خواهان) به خوبی می دانند جنگ به معنای کلاسیک از بین رفته و امکان چنین ظرفیتی دیگر وجود ندارد.

راغفر اظهارداشت: با روی کار آمدن بایدن اولین کار دمکرات ها علیه ایران این خواهد بود که با همراهی متحدین اروپایی اقدامی را علیه ایران آغاز کنند و به احتمال زیاد ممکن است که در این زمینه از چین و روسیه نیز کمک بگیرند، لذا ما در حال حاضر نمی توانیم روی هیچ کشوری حساب باز کنیم.

کد خبر: ۵۴٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha