۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
آب شرب ۴۷۳ روستای کردستان مشکل دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان:

آب شرب ۴۷۳ روستای کردستان مشکل دارد

کردستان- محمدی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه آب شرب ۴۷۳ روستای استان مشکل دارد، گفت: رفع مشکلات این حوزه مستلزم هزینه کرد سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است.

محمد حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ۷۸.۸۸ درصد جمعیت روستایی استان زیرپوشش خدمات آب شرب شرکت آبفای استان هستند که این میزان جمعیت در یک هزار و ۱۱ روستای استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ روستای استان هنوز زیر پوشش خدمات شرکت آبفا قرار نگرفتند، اضافه کرد: بیشتر این روستاها آب مورد نیاز خود را از طریق منابع آبی موجود در داخل روستا تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: از مجموع این روستاها ۴۷۳ روستا با مشکل آب شرب مواجه هستند که رفع آن هم از نظر کمی و هم کیفی نیازمند سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

محمدی یادآور شد: از میزان اعتبار مذکور تاکنون یک هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال آن به استان تخصیص داده شده و در صورت اختصاص ۱۰۰ درصدی آن شاهد رفع مشکلات آب شرب این تعداد روستا خواهیم بود.

وی تامین آب پایدار روستاهایی که آبرسانی سیا در آنها انجام می شود در اولویت قرار گرفته است، گفت: آبرسانی سیار علاوه بر اینکه هزینه بالایی دارد روستاییان از این نحوه آبرسانی به دلیل مطلوب نبودن خدمات ارائه شده رضایت ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان اظهار داشت: بی شک تاسیسات آبرسانی در بسیاری از روستاهای استان فرسوده شده و نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که این مهم به طور مستمر در طول سال انجام می شود.

کد خبر: ۵۴٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha