۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
دولت تعامل اثربخشی با استارت‌آپ‌ها نداشته است
کارشناس کسب و کارهای نوپا:

دولت تعامل اثربخشی با استارت‌آپ‌ها نداشته است

قربانی، کارشناس کسب و کارهای نوپا گفت: بدنه دولت نتوانسته تاکنون ارتباط اثربخشی با استارت آپ‌ها داشته باشد.

به گزارش بازار، رضا قربانی اظهار کرد: استارت آپ‌ها در حال حاضر وضعیت یکسانی ندارند، چرا که عده‌ای پس از کرونا گرفتاری های عجیبی پیدا کردند و عده‌ای دیگر نیز رشد بسیار عالی داشته‌اند.

وی افزود: فضای استارت آپی کشور هم اکنون در حال رشد کردن و بالغ شدن بوده که خوشبختانه اکنون نهادهای رگولاتور متوجه اهمیت استارت آپ‌ها شده‌اند و شرایط نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و آن ها را دیگر یک بخش لوکس نمی دانند.

کارشناس کسب و کارهای نوپا بیان کرد: باتوجه به اینکه تغییر و نوآوری بخشی از ذات استارت آپ‌ها بوده متاسفانه در زمینه رگولاتوری دچار مشکلاتی هستند.

قربانی بیان کرد: استارت آپ‌ها یک نوع جدیدی از کسب و کارها بوده که قاعدتا قانون و رگولاتوری برای آن مشخص نیست و گاهی اوقات برخوردهای نسنجیده در زمان شکل گیری استارت آپ‌ها سبب می شود که فرصت ها به هدر برود.

وی تصریح کرد: متاسفانه نگاه رگولاتوری به استارت آپ ها نگاه سنتی بوده و نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند بسیار متنوع بوده و معاونت علمی و بخش های مختلف زیر نظر ریاست جمهوری همجون معاونت ارتباطات و وزارت اقتصاد با استارت آپ ها ارتباط دارند، اما در مجموع بدنه دولت نتوانسته ارتباط اثر بخشی با استارت آپ ها بگیرد.

کارشناس کسب و کارهای نوپا بیان کرد: استارت آپ‌ها در سال های گذشته توانسته اند سبک جدیدی از زندگی و کار کردن را معرفی کنند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

قربانی خاطر نشان کرد: وقتی فضای کسب و کار به خصوص استارت آپ ها را محدود کنیم هزینه ای که به کشور تحمیل می شود بسیار زیاد بوده و بخشی از هزینه ها را نمی توان اندازه گیری کرد، چراکه جوانی که نا امید می شود را چقدر مجدد باید هزینه کنیم و سالیان سال وقت بگذاریم تا مجدد انگیزه پیدا کند.

وی تصریح کرد: ما نزدیک به ۶۳۰۰ صنف داریم که رگولاتور به سبک سنتی با آن ها ارتباط می گرفتند اما ما نمی توانیم با مدل های قدیمی به این مشکلات نگاه کنیم. اگر ما در حوزه استارت آپ مشکلات فراوانی داریم به دلیل نگاه و اشتباه قدیمی است که باید تغییرکند.

کارشناس کسب و کارهای نوپا بیان کرد: در همین شرایط کسانی هستند که کفش آهنی پوشیده و در حال کار کردن هستند و تمام کسانی که در استارت آپ‌ها هستند می دانند که ما اکنون در یک جنگ اقتصادی هستیم و باید تا جایی که می توانند سواد مالی خود را ارتقا دهند و اگر این مهم توسعه یابد تغییر و تحول ادامه خواهد یافت.

در ادامه این مصاحبه، محمد خلج قاسم آبادی؛ مدیرعامل یک استارت آپ حوزه حمل و نقل در ارتباط تلفنی با برنامه «راه حل» اظهار کرد: تمامی کسانی که در فضای اکو سیستم حضور دارند با مشکلات این حوزه دست و پنجه نرم کرده‌اند، قوانین این حوزه که توسط قانون گذار انجام شده متاسفانه با فضای استارت آپی کشور تضاد داشته است و فعالین این عرصه با آن منطبق نیستند.

کد خبر: ۵۴٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha