۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران، بزودی
رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد

آزمایش انسانی واکسن کرونا تولید ایران، بزودی

جمشیدی، رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: واکسن کرونا تولید ایران به لحاظ بی خطری روی حیوانات مورد آزمایش و هم اثر بخشی آن، نتایج ارزشمندی داشته است و آزمایش انسانی بزودی آغاز می شود و از سایر کشورها عقب نیستیم.

به گزارش بازار، حمید رضا جمشیدی (دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا) در حاشیه جلسه بررسی پیشرفت های واکسن کرونای تولید ایران که با حضور مسئولان و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در محل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شده است، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: تقریبا از همان روزهای نخست آغاز همه گیری کرونا یعنی اوایل اسفند با پیگیری های آقای نمکی وزیر بهداشت کار روی واکسن کرونا در ستاد اجرایی و چند شرکت دانش بنیان آغاز شد.

رئیس گروه دارویی ستاد اجرایی حضرت فرمان امام خمینی(ره)   افزود: یکی از مجموعه های پیشتاز در تحقیقات واکسن کرونا ستاد اجرایی بود که شش طرح را آغاز کرد و البته دو الی سه طرح دیگر هم در شرکت های دانش بنیان در حال پیگیری است که کار تولید واکسن در مجموعه های ستاد اجرایی به مراحل خوبی رسیده است و مراحل کارآزمایی حیوانی را پشت سر گذاشتیم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: امروز  در جلسه ای که برگزار شده است، بعد از ارائه گزارش به سازمان بهداشت جهانی، با حضور مسئولان سازمان بهداشت جهانی (مدیترانه شرقی) و کارشناسان ارشد ژنو و مدیر سازمان بهداشت جهانی در ایران پیشرفت های ایران در تولید واکسن کرونا ارائه و سپس تبادل نظر می شود تا بتوانیم ماه آتی آزمایش انسانی را آغاز کنیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: امروز محققان ما جزئیات فنی و علمی کار را با حضور مسئولان واکسن سازمان بهداشت جهانی ارائه می کنند و با تبادل نظری که انجام می شود برای آینده نزدیک برنامه ریزی می کنیم تا آزمایش انسانی را آغاز کنیم.

جمشیدی گفت: در بعضی از پلتفرم های تولید واکسن کار بسیار خوب پیشرفت داشته است، هم به لحاظ بی خطری روی حیوانات که آزمایش شد و هم به لحاظ اثربخشی، در برخی پلتفرم ها هم عقب تر هستیم، اما در مجموع فاصله ای با سایر کشورها نداریم.

کد خبر: ۵۴٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha