۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
 ضرورت صیانت از کاربری مزارع شمال کشور
رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی کشور تاکید کرد

ضرورت صیانت از کاربری مزارع شمال کشور

رشت- معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر ضرورت صیانت از کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در استان های شمالی تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، کامبیز بازرگان در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به نقش استان های شمالی در تأمین مواد غذایی در کشور بیان داشت: در بخش تحقیقات و پژوهش در حوزه تولیدات کشاورزی، تلاش های خوبی صورت گرفته است.

وی بر ضرورت صیانت از کاربری اراضی کشاورزی به ویژه در استان های شمالی تأکید و اظهار کرد: برای استفاده از حداکثر ظرفیت کشاورزی ایران، حفظ کاربری زمین های کشاورزی به پایداری تولید کمک می‌کند.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز با بیان اینکه پشتیبانی از رویکردهای فناورانه، موجب تولید پایدار و حفظ محیط زیست می شود،ادامه داد: راهبردهای تحقیقات کشاورزی باید به سمت کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی و در راستای رفع چالش‌ها هدایت شود.

وی به وجود اراضی مستعد کشاورزی در استان و ظرفیت هایی برای توسعه کشت گلخانه ای در گیلان اشاره و تأکید کرد: به منظور به دست آوردن ارزش افزوده از محصولات کشاورزی، باید بسترسازی های لازم برای ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت آن صورت گیرد.

زارع تشکیل زنجیره تولید در عرصه کشاورزی را موضوعی مهم خواند و گفت: مجموعه این اقدامات، باید در جهت فراهم کردن شرایط صادرات محصولات این بخش باشد.

کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این دیدار با اشاره به نقش استان های شمالی در تأمین مواد غذایی در کشور بیان داشت: در بخش تحقیقات و پژوهش در حوزه تولیدات کشاورزی، تلاش های خوبی صورت گرفته است.

کد خبر: ۵۴٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha