۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
دست بندهای پایش سلامتی و تناسب اندام به بازار آمدند
معرفی دست بند سلامت شیائومی

دست بندهای پایش سلامتی و تناسب اندام به بازار آمدند

دست بند Mi5 یک ابزار مفید برای بررسی دقیق شاخص های سلامتی افراد بوده و بسیاری از مولفه های مهم بدن از جمله شاخص سلامتی کاربر، کنترل و نظارت بر استرس، تمرینات تنفسی، شاخص PAI و ضربان قلب را مورد بررسی قرار می دهد.

سیران خانعلی زاده؛ بازار: دست بند ۵Mi Smart آخرین محصول شرکت شیائومی است که به بازار عرضه گردید، این دست بند هوشمند در رده لوازم سلامتی و تناسب اندام قرار گرفته است و شاخص سلامتی بانوان، کنترل و نظارت بر استرس، تمرینات تنفسی و شاخص PAI را مورد بررسی قرار می دهد. شیائومی برای  اولین بار  یک شارژر مغناطیسی را روی این دست بند  تناسب اندام  تعبیه کرده است ودیگر نیازی به جداسازی  باتری از بند برای انجام شارژ مجدد نخواهد بود.

طراحی دست بند هوشمند Mi۵

زیبایی کلی Mi ۵ جدید در مقایسه با مدل های قبلی پیشرفت چندانی نداشته است. این کپسول دارای یک صفحه نمایش رنگی و یک مچ بند الاستومر گرمانرمی با یک سگک حلقه ای است. و در مقایسه با مدل های قبلی دارای صفحه نمایش بزرگتری است. یک دکمه لمسی در زیر صفحه نمایش ۱.۱O اینچی (۱۲۶x۲۹۴ پیکسل) AMOLED وجود دارد که دارای طیف رنگی ۱۶ بیتی با اوج روشنایی ۴۵۰ نیتی است. وزن این دست بند هوشمند ۱۱.۹ گرم است و به راحتی برروی مچ دست کاربران قرار می گیرد. برای جلوگیری از لکه های اثر انگشت یک لایه پوششی برروی صفحه نمایش قرار گرفته است ؛ قابلیت ۵ATM در Mi۵  این محصول را کاملا ضد آب نموده است به گونه ای که  کمپانی شیائومی  استفاده از آن حتی در استخر ها  را بلا مانع  عنوان کرد . در قسمت پشت صفحه دو پین تماسی برای شارژ مغناطیسی تعبیه شده است که انجام شارژ مغناطیسی را بسیار تسهیل بخشیده است .

ساختار نرم افزاری Mi۵
Mi۵ داری حافظه  ۵۱۲ کیلوبایت رم و ۱۶ مگابایت فضای ذخیره سازی است  و از بلوتوث ۵ پشتیبانی می کند. سنسورهای موجود در آن شامل یک سنسور شتاب سه محوره، ژیروسکوپ سه محوره و یک ضربان قلب PPG هستند و با گوشی های هوشمند  دارای Android ۵.۰ و iOS ۱۰.۰ و بالاتر سازگار است.

Mi Smart Band ۵  دارای ویژگی های نرم افزاری چشمگیر و منحصر به فردی است  که از آن جمله می توان به یک شاتر از راه دور برای  جفت شده با دوربین تلفن همراه، یک راهنمای اختصاصی تنفس برای آرام سازی و تقویت تمرکز، مانیتور استرس  برای محاسبه  سطح استرس  بر اساس داده های تغییرپذیری ضربان قلب.  ساعت شمار جهانی برای بررسی  ساعات شهرهای مختلف در سراسر دنیا ، اشاره کرد.

علاوه بر عملکرد های ذکر شده این دست بند دارای قابلیت دریافت ایمیل و نوتیفیکیشن بوده و به کاربران این اجازه را می دهد تماس های ورودی را پاسخ و یا رجکت نمایند. ابزارک های پیش بینی آب و هوا، موسیقی  و کرنومتر به طور پیش فرض نشان داده می شوند و تمامی اطلاعات به روز شده را نمایش خواهند داد.

کاربران می توانند با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین روی صفحه لمسی، اقدامات انجام شده، کالری سوزانده شده  ، شاخص PAI، آمار ضربان قلب، اعلان ها، سطح استرس، سطح تنفس و مانیتور سیکل ماهیانه بانوان را مشاهده نمایند. کشیدن انگشت به سمت چپ اعلان ها را نشان می دهد، در حالی که کشیدن انگشت به سمت راست ویجت های میانبر را فعال می کند.

یکی از آیکون های این بند، شاخص PAI جدید (هوش فعالیت شخصی) است که به کاربران  نشان می دهد برای سالم ماندن باید چقدر لازم است فعال باشند. قبل از استفاده لازم است داده هایی همانند جنس، سن و ضربان قلب وارد شده و پس از محاسبه ،نتایج برروی صفحه نمایش اعلام می شوند. در حالت کلی سیستم فوق برای ایجاد انگیزه در کاربران طراحی شده است و میانگین نمره ۱۰۰ نشان دهند مناسب بودن شرایط کاربر است.

دست بند هوشمندMi۵، بیش از 11 حالت ورزشی را ارائه می کند که شامل : دویدن، تردمیل، دوچرخه سواری، پیاده روی، یوگا، پرش با طناب، شنا، قایقرانی  وغیره است. این دست بند هوشمند گروه تناسب اندام ضربان قلب کاربران  را در حین فعالیت کنترل می کند و هنگام متوقف شدن تمرین ردیابی را به صورت خودکار متوقف می کند.

این حالت های ذکر شده، اطلاعات دقیق را بر اساس تمرینی که انتخاب می کنید ارائه می دهند؛ به عنوان مثال، حالت شنا میزان سکته مغزی را ارائه می دهد و انواع سکته مغزی را نیز ثبت می کند. حالت طناب پرش، پرش ها را حساب می کند؛ حالت ماشین قایقرانی استوک ها را می شمارد و ردیاب ضربان قلب و ردیاب استرس نیز تعداد پالس های قلبی و چگونه گی استرس در حین انجام تمرینات را نمایش می دهند. شیائومی ردیابی REM را به Mi Smart Band ۵ اضافه کرده و در نتیجه این فناوری جدید اطلاعات دقیق تری در مورد کیفیت خواب کاربران ارائه می دهد.

یکی از مهم ترین بخش های این دست بند ، نرم افزار همراه است که تمامی علایم و اطلاعات موجود در دست بند را به صورت داده های تحلیل شده در قسمت های مختلفی به نمایش می گذارد ، در این پلتفرم تمامی سوابق ذخیره می شوند که شامل برنامه ها ، نتایج حالت های ورزشی ،  تماس های ورودی ، نوتیفیکیشن ها ، میزان استرس های ثبت شده ، می باشد .

طول عمر باتری Mi Smart Band ۵ بسیار بالاست  حتی اگر در طول روز تمامی  اعلان ها، برنامه کنترل ضربان قلب و روشنایی صفحه فعال  باشند، به راحتی بیش از ۱۰ ساعت کارایی خواهد داشت. در این مدل از شارژ مغناطیسی  جهت تغذیه  باتری بهره گرفته شده است  و چیزی حدود ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه برای شارژ کامل دستگاه طول خواهد کشید.

کد خبر: ۵۴٬۴۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha