۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
استفاده از ظرفیت‌های بازار بورس برای حل مشکلات واحدهای تولیدی خراسان شمالی
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی تأکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های بازار بورس برای حل مشکلات واحدهای تولیدی خراسان شمالی

بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر استفاده از ظرفیت‌های بازار بورس برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان تأکید کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی، سعید پور آبادی در جلسه اطلاع‌رسانی شرکت‌های فعال جهت پذیرش در بورس، اظهار داشت:در  شرایط کنونی اقتصاد کشور استفاده حداکثری از مزایا و ظرفیت‌های بازار بورس در جهت حل بسیاری از مشکلات گریبان گیر واحدهای تولیدی ضروری است.

وی در رابطه بااهمیت بازار بورس در اقتصاد کشور گفت: واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی باید از این ظرفیت بهره ببرند.

مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان شمالی نیز در این جلسه  برگزاری جلسه مذکور را در راستای مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت اعلام کرد .

رئیس هیئت‌مدیره شرکت کیا الکترود نیز در بحث برگزاری جلسه مذکور با ذکر فعالیت صنعتی طی سالیان متمادی در حوزه پتروشیمی، سیمان و صنعت الکترود سازی خواستار ارائه تجربیات خویش به فعالین این بخش شد  تا بتوانند در جهت احیای صنایع مرکز استان اقدامات مؤثری را بردارند.

رحیمی به آغاز تأسیس شرکت کیا الکترود از سال۱۳۸۵ اشاره کرد و اظهارداشت: این شرکت در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید.

عدم خرید به موقع مواداولیه
وی مهم‌ترین مشکلات این واحد صنعتی را شامل عدم خرید به‌موقع مواد اولیه موردنیاز واحد صنعتی، مشکل اخذ تسهیلات از بانک‌ها و تأمین وثایق و برآورد هزینه‌های آن، عدم برآورد ارزش دارایی‌هایی واحد صنعتی، مشکلات نقد شوندگی واحد صنعتی، نبود سازوکار فی‌مابین اداره دارایی و سازمان تأمین اجتماعی با واحدهای صنعتی، ناشناخته بودن محصولات تولیدی و برند شرکت عنوان کرد.

رحیمی متذکر شد: باعرضه اولیه سهام تمامی بدهی‌های این شرکت مرتفع شده و این موفقیت نتیجه اجرای زیرساخت مناسب برای پذیرش و ورود به بورس است.

کد خبر: ۵۴٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha