۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
 مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا به ۲۲۴.۳ میلیارد دلار رسید!
یوروستات گزارش داد؛

مازاد تراز تجاری اتحادیه اروپا به ۲۲۴.۳ میلیارد دلار رسید!

دفتر آمار اتحادیه اروپا در روز گذشته اعلام کرد که مازاد تراز تجاری این اتحادیه در سال گذشته ۲۰۰۳ میلیارد یورو (۲۲۴.۳۳ میلیارد دلار) گزارش شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از آناتولی، بر اساس گزارش یوروستات، مازاد تجارت اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ با ۳۱.۹ درصد افزایش مواجه شد در حالی که در سال ۲۰۱۸ برابر ۱۵۱.۸ میلیارد یورو گزارش شده است.  

میانگین نرخ مبادلاتی یورو و دلار امریکا در سال گذشته ۱.۱۲ بود که نسبت به سال ۲۰۱۸ با نرخ ۱.۱۸، با کاهش روبرو شده است.

گفتنی است که صادرات اتحادیه اروپا با ۳.۵ درصد افزایش به ۲.۱۳ تریلیون یورو رسید و واردات با نرخ ۱.۹۳ تریلیون یورو ۱.۳ درصد افزایش را در طول هفت ماه تجربه کرد.

همچنین تجارت داخلی با رشد  ۱.۴ درصد روبرو شد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳.۰۶ تریلیون یورو رسید.

علاوه بر آن، میزان واردات ایالات متحده به عنوان شریک اصلی تجاری این بلوک ۳۸۴.۴ میلیارد یورو و صادرات ۲۳۱.۷ میلیارد یورو گزارش شده است.

بر اساس گزارشات یوروستات، با توجه به حجم صادرات، کشورهایی چون انگلیس، چین، سوئیس و روسیه را امریکا را در همین زمینه در پیش گرفتند.

چین با ۳۶۱.۳ میلیارد یورو منبع اصلی واردات اتحادیه اروپا و پس از آن انگلیس، روسیه و سوئیس بالاترین میزان واردات را داشتند.

موازنه تجاری کشور به کشور نشان داد که اتحادیه اروپا بیشترین کسری را با چین، نزدیک به ۱۶۳ میلیارد یورو و بالاترین مازاد را  نسبت به ایالات متحده در مدت مشابه  با نرخ ۱۵۲.۶ میلیارد یورو متحمل شده است.

گفتنی است که در مدت مشابه، کشورهای منطقه یورو صادرات ۲.۳۴ تریلیون یورویی، واردات ۲.۱۲ تریلیون یورویی ، مازاد تجاری ۲۲۵.۷ میلیارد یورویی (۲۵۲.۸ میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده اند.

کد خبر: ۵٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha