۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
بیش از ۲۸ هزار واحد صنفی در سراسر کشور اخطار گرفتند
اختصاصی بازار؛

بیش از ۲۸ هزار واحد صنفی در سراسر کشور اخطار گرفتند

نیک منش، معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران گفت: از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه سال جاری به علت عدم رعایت تعطیلی ساعت ۱۸ به بعد ۲۸ هزار و ۸۹۰ واحد صنفی غیر مجاز در سراسر کشور اخطار شفاهی و کتبی دریافت کردند.

بازار؛ گروه اصناف: «بهنام نیک منش» روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار بازار افزود: تمام واحدهای صنفی مشخص شده موظف به تعطیلی واحدهای خود از ساعت ۱۸ هستند و اگر با دریافت اخطار همچنان واحد صنفی به کار خود ادامه داد، پلمب می شود.

وی تاکید کرد: در ضوابط ستاد ملی کرونا باید واحدهای صنفی که فعالیت آنها غیر مجاز شناخته شده باید ساعت ۱۸ کار خود را تعطیل کنند، در غیر این صورت بازرسان اتاق اصناف با همکاری نیروهای انتظامی واحد صنفی مورد نظر را پلمب می کنند.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اظهارداشت: برای اجرای پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده ضروری است که  بازرسان وزارت بهداشت و وزارت صمت، نیروی انتظامی، با تیم های بازرسی اتاق اصناف همکاری کنند.

بازرسی از ۴۰۰ هزار واحد صنفی در کشور کار سختی است 
نیک منش تاکید کرد: بازرسی از ۴۰۰ هزار واحد صنفی در کشور کار بسیار سختی است و باید بازرسان سایر دستگاه های اجرایی نیز با اتاق اصناف همکاری کنند، هرچند که هم اکنون بازرسان اتاق اصناف هرجا اقدامی بر خلاف پروتکل های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا مشاهده کنند تذکر لازم را به خاطیان می دهند.

وی گفت: از روز ۲۰ آبان ماه که تعطیلی ساعت ۱۸ برای بسیاری از واحدهای صنفی الزامی شده، بازرسان اتاق اصناف ایران در بازرسی های خود به صاحبان مغازه ها اندکی که رعایت نکرده اند تذکر شفاهی داده اند تا بدون ایجاد تنش واحدهای صنفی یاد شده، مغازه های خود را تعطیل کنند.

اگر واحد صنفی به تذکرات بازرسان توجه نکرد پملب می شود
معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تصریح کرد: اگر صاحب واحد صنفی به تذکرات بازرسان اتاق اصناف توجهی نکردند، بلافاصله با هماهنگی با نیروی انتظامی، ماموران در محل حضور و نسبت به پملب واحد صنفی اقدام می کنند.

وی یادآورشد: واحدهای صنفی که وزارت بهداشت اعلام کرده که باید تعطیل شوند، دراین مدت همکاری لازم را با بازرسان اتاق اصناف داشته اند، اما در صورتی که واحد صنفی مصوبات ستاد ملی کرونا را رعایت نکند حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

نیک منش با اشاره به تعداد بازرسی های نیمه نخست امسال بیان کرد: آمارها نشان می دهد که در نیمه نخست سال جاری بازرسان اتاق اصناف ایران بیش از ۹۷۹ هزار و ۳۰۲ بازرسی برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام داده اند و یک هزار و ۸۶۱ واحد صنفی نیز پلمب شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران در پایان تاکید کرد: انتظار داریم جهت حفظ سلامتی شهروندان، همه مردم در مراجعه به واحدهای صنفی در سطح کشور نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی اقدام کنند.

کد خبر: ۵۴٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha