۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
عملیات ۵ هدف اکتشافی امسال آغاز می‌شود
رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت:

عملیات ۵ هدف اکتشافی امسال آغاز می‌شود

نصیری، رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف از اجرا و پیگیری شش پروژه فعال در بخش مهندسی ساختمان این مجموعه خبر داد و اعلام کرد: عملیات حفاری پنج هدف اکتشافی امسال آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، محمد نصیری، رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف گفت: هم‌اکنون ۶ پروژه فعال شامل چاه‌های نام آوران ۱و ۲، چاه تنگو، چاه ارتداغ، چاه هیرکان و چاه شاهینی در مهندسی ساختمان این مجموعه در حال پیگیری و اجراست.

وی با بیان اینکه مهندسی ساختمان مسئولیت‌هایی از جمله ساخت جاده، کمپ اسکان حفاری، ساخت سلر، پمپ سایت برای استقرار پمپ آب حفاری و ایجاد و احداث خط لوله آب و گودال گل حفاری و گودال و جاده سوخت را به عهده دارد، افزود: پس از آنکه مدیریت اکتشاف به این نتیجه رسید که چند چاه اکتشافی حفر کند، اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌یی)، نقشه‌برداری، مهندسی ساختمان و زمین‌شناسی با حضور در منطقه، مکان حفر چاه را نشانه‌گذاری می‌کنند و پس از آن ساخت جاده و سلر آن به اداره مهندسی ساختمان واگذار می‌شود و این اداره، کار نقشه‌برداری، طراحی و برآورد را انجام می‌دهد و برای ساخت جاده – عمدتاً مناطق اکتشافی بکر و فاقد جاده هستند – وارد عمل می‌شود.

رئیس اداره مهندسی ساختمان مدیریت اکتشاف درباره ۶ پروژه فعال این اداره توضیح داد: چاه‌های نام‌آوران ۱ و ۲ که در جاده قدیم خرمشهر – اهواز واقع شده، در مرحله بتن‌ریزی است. چاه تنگو در هندیجان در استان خوزستان در مرحله بتن‌ریزی است و هم‌زمان کار ایجاد جاده و کمپ در دستور کار است. چاه ارتداغ در پارس‌آباد استان اردبیل هم در مرحله ایجاد محوطه است. چاه هیرکان در گمیشان استان گلستان در حال آغاز بتن‌ریزی است و جاده و کمپ ساخته شده است. چاه شاهینی واقع در فیروزآباد استان فارس در مرحله خاک‌برداری برای ایجاد محوطه و کمپ و ساخت جاده است. این ۶ پروژه تقریباً در یک زمان آغاز شده‌اند و پروژه‌های نام‌آوران و تنگو پیشرفت ۷۰ درصدی و شاهینی پیشرفت ۱۰ درصدی دارد که حفاری چاه شاهینی به دلیل کوهستانی بودن به سال آینده موکول می‌شود.

کد خبر: ۵۴٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha