۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
نظارت بر همه مراحل سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد

نظارت بر همه مراحل سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بانک، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: همه مراحل تقاضای سرمایه گذاری به صورت یکسان رصد و نظارت می‌شود.

به گزارش بازار، مرتضی بانک در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه سرمایه گذاری درگاه خدمات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود:، چون سیستم به صورت یکپارچه و از طریق داشبورد به مدیرعامل و دبیرخانه متصل است، همه مراحل تقاضا به صورت یکسان رصد می‌شود و سیستم‌های نظارتی و بازرسان منطقه و مدیرعامل، در هر نقطه‌ای که کار متوقف شود، مطلع می‌شوند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، صدور مجوز اولیه در یک روز پیش بینی شده که اگر از یک روز فراتر رود، بلافاصله، مدیریت می‌تواند علت را جویا شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: سامانه سرمایه گذاری که امروز رونمایی شد، مهمترین ضمانت اجرایی نظارتی ما برای اجرای طرح‌ها محسوب می‌شود.

بانک افزود: از سوی دیگر این سامانه، برای سهولت کسب و کار و یکی از مهمترین اقداماتی است که در مجموعه خدمات یکپارچه پنجره واحد ارائه می‌شود و مورد نیاز سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: در این سامانه سرمایه گذار به هیچ وجه نیازبه مراجعه حضوری به اداره را ندارد بلکه می‌تواند در هر مکانی وارد سامانه شود و اطلاعات خود را کسب کند.

 بانک گفت: این اطلاعات به صورت‌های مختلف در سامانه دیده شده که از جمله آن بسته‌های سرمایه گذاری، پیشنهادهای سرمایه گذاری و سرمایه گذاری بنا به علاقه و میل سرمایه گذار است.

وی افزود: اطلاعات همه مناطق نیز در این سامانه موجود است و سرمایه گذار می‌تواند از آن استفاده کند.

بانک با بیان اینکه مراحله پیش بینی شده در این سامانه در شش مرحله است گفت: همه این مراحل کاملا به صورت الکترونیکی و در مدت ۳۰ روز است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: دو گام از این شش گام مربوط به سرمایه گذار است که اطلاعات اولیه را در یک گام به سامانه ارائه می‌دهد و بعد از تایید، اطلاعات کامل اقتصادی را در زمینه سرمایه گذاری می‌دهد.

 بانک با بیان اینکه ثبت درخواست تا نتیجه نهایی در حال حاضر ۳۰ روزه انجام می‌شود گفت: در آینده نزدیک به ۲۰ روز خواهد رسید و در همه مراحل این فرایند، نظارت دائمی وجود دارد.

وی افزود: سیستم نظارتی این سامانه لینکی دارد که متقاضی می‌تواند در هر مرحله‌ای که با مشکل مواجه شد، شکایت خود را مطرح کند.

بانک با بیان اینکه بر اساس این سامانه به حضور افراد نیاز نیست ادامه داد: سامانه باید یکپارچه عمل کند و در غیر این صورت، فعالیت و سرمایه گذاری به نتیجه نمی‌رسد.

کد خبر: ۵۴٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha